Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Första gången! =P

• Första gången! =P

Publicerad av irritation på 25 augusti, 2005 vid 16:29

Första gången på min egna bräda! Fick skjuts av morsan ner till västra stranden och gjorde redan där mitt första misstag! Tänkte rigga på stranden! smirk.gif men men! Vi satte ihop masten, körde den genom seglet och skulle dra med nedhalet! Eumed att jag inte är någon hejjare på detdär så gick det också skit! shocked.gif men vi hade den la sådär halvbra på! Tänkte schystera det sen! På med bomen! Den gick på bra, nu skulle jag bara spänna den! ”Men vafan? Tampen går ju inte igenom detdär lilla fjutt hålet! Lång tid senare bytte vi sida på tampen och skulle då dra igenom den! Vilket gick med slit slit slit! smile.gif sedan var det dendär saken på bomen man ska spänna…. det gick inte så bra! Men det fick gå! Sedan uthalet! Det fick jag inte alls till! Då var jag kall, det regna och irriterad! smirk.gif och gav upp!

Notis; (mest för rookies ”aka jag”)

* Kolla ALLTID tamparna! Dom kan fucka hela din dag!
    * Provrigga några gånger innan du går ut! (om du inte vet riktigt hur man gör)
    * Använd inte !!!! i varje mening vilket kan bli irriterande!!!! grin.gif

Knatte svarade 19 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • charl8

Medlem
    25 augusti, 2005 vid 17:22

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Temprament förstår jag? Alltid en bra början… smile.gif Jag har varit på väg att sälja min utrustning ett antal gånger för en femma till första bästa förbipasserande på stranden….fast jag har den kvar än, nu tretton år gammal…. så håll ut… laugh.gif laugh.gif
    L8

• fastforward

Medlem
    25 augusti, 2005 vid 17:50

Du råkar inte känna någon som håller på med vindsurfing som kan hjälpa dig lite i början? Eller du kanske kan gå en nybörjarkurs? Man besparar sig så mycket gråt och tandagnisslan då… Men strongt att försöka ändå. smile.gif

• _alexander

Medlem
    25 augusti, 2005 vid 17:58

dogge va så jäävla gött idag full drag med nya 06 seglet grin.gif helt fantastiskt

• irritation

Medlem
    25 augusti, 2005 vid 19:06

Ha! Du tror inte jag har gått en nybörjar kurs? You foooolz! cool.gif men seriöst! Vem kommer ihåg hur man riggar från den? Det roliga var ju att åka! grin.gif

• brutus

Medlem
    25 augusti, 2005 vid 19:24

öva på o rigga grejorna någon gång hemma på gräsmattan om du har en sådan, bara för att kunna ta lite tid o kolla lite extra, för sedan när du kommer till surfet o märker att det blåser bra (minns knappt hur det känns nu tongue.gif) ja då vill du kunna rigga upp på ett par minuter o sedan ge dig ut på vattnet snabbt som f-n.
    varje segel jag köpt har jag testriggat hemma innan det blev skarpt läge, bara för att vera vilket trim – nedhal, uthal, förlängning etc. som passar seglet / mig bäst.

/Martin

• anonym-anvandare

Medlem
    25 augusti, 2005 vid 19:38

Jotack man har ju varit med om en del konstigheter. Men det e bara att nöta varje gång lär man sig nått nytt eller e med om nåt annorlunda som händer på vattnet, kan va så små saker som att man bara gör nått litet anorlunda när man kör som kan ge en riktiga aha upplevelser. Men det e ju det som är charmen med det hela.

Snart blir riggningen vardagsmat för dig oxå, när du har fått koll på din riggning kan du börja testa och se vad som händer om du flyttar upp bommen lite, drar mer i nedhal/uthal etc

• Knatte

Gäst
    25 augusti, 2005 vid 20:31

Har du kollat in dessa tips?? Speciellt SP-tipset tar upp riggningen välfigt basic smile.gif

http://www.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=&Number=330221&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Första gången! =P

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.