Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Första slalom/speed bräda

  • Första slalom/speed bräda

    Publicerad av alarenset på 11 september, 2011 vid 05:20

    Hej, har idag en bic techno pro 80 med sailoft cross pro 7.0 och 8.5. Tänkte köpa en bräda som tål lite mer chopp samt klarar att ta mig över 30 knop. har även tänkt byta ut seglen till lite mer race betonat kanske tr7 eller likvärdigt, jag väger 85kg har inte för avsikt att tävla men gillar när det går fortare. tänker behålla bic brädan eftersom den är perfekt i lätta vindar. hoppas någon kan ge förslag på bra bräda som ska fungera från 8-9 m/s.

    alarenset svarade 12 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • bjornen

    Medlem
    11 september, 2011 vid 06:49

    Får du tag i en falcon 90l från 07-08 och segel 7-7, 2 så har du en grym kombo för slalom /speed. Brädan är ganska livlig men står du ut med det så kommer du att passera 30 utan problem.

    … å så en riktigt bra fena runt 30-34cm

  • alarenset

    Medlem
    11 september, 2011 vid 07:11

    Jag har förhoppningar att hitta något runt 110 115 liter men det kanske är för stort?
    Tycker 90l verkar lite vingligt men jag har bara provat 105 liters freeride förut.

  • marden

    Medlem
    11 september, 2011 vid 08:06

    ja, seglar du i sthlm o ska över 30kn med 85kg ska du nog ner mot 60cm i bredd,minst

  • mick

    Medlem
    11 september, 2011 vid 08:07
  • alarenset

    Medlem
    11 september, 2011 vid 08:15

    Okej jag får väl sikta på 100l isåfall, ska försöka ordna med en provsegling bara så jag inte är helt missnöjd.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Första slalom/speed bräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.