Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Första vågis för en tung surfare.

  • hellgren

    Medlem
    11 september, 2009 vid 14:36

    Du har pm..

  • v-thun

    Medlem
    11 september, 2009 vid 22:55
    hellgren;575103 wrote:
    Grattis! My search goes on.. 🙁

    Lycka till med ditt fortsatta letande då! Perfekt tid nu med tanke på vindtorkan…

  • hellgren

    Medlem
    16 september, 2009 vid 06:58

    Wohoo! Idag fick jag tag i en bräda.. Fanatic Freewave 95 från 2004. Vad tror ni? Inte så illa va? 😀

  • ola-h

    Medlem
    16 september, 2009 vid 07:27

    Den blir nog superbra.

  • svennebanan

    Medlem
    16 september, 2009 vid 07:42
    hellgren;576352 wrote:
    Wohoo! Idag fick jag tag i en bräda.. Fanatic Freewave 95 från 2004. Vad tror ni? Inte så illa va? 😀

    Grattis kanske;). Vad ska du köra för segel?

  • hellgren

    Medlem
    16 september, 2009 vid 08:17

    6.0-4.0 är vad jag har.. hurså?

  • robin

    Medlem
    16 september, 2009 vid 08:20

    Det blir klockrent!

  • svennebanan

    Medlem
    16 september, 2009 vid 08:29
    hellgren;576371 wrote:
    6.0-4.0 är vad jag har.. hurså?

    Jag hittade det inte i tråden innan och jag är alltid lite nyfiken på vad tyngre har för största segel.

  • hellgren

    Medlem
    16 september, 2009 vid 08:41

    Ahh.. Hade 5.7 innan men nu kör jag ett Ezzy SE 6.0 som största.. Sjukt nöjd med det för övrigt..

    Nu jävlar blir det åka av o mdet bara kunde börja blåsa lite!

  • svennebanan

    Medlem
    16 september, 2009 vid 09:57
    hellgren;576384 wrote:
    Ahh.. Hade 5.7 innan men nu kör jag ett Ezzy SE 6.0 som största.. Sjukt nöjd med det för övrigt..

    Nu jävlar blir det åka av o mdet bara kunde börja blåsa lite!

    Ja vindstressen lär ju öka i takt med att volymen minskar (därav mitt kanske;) i gratulationen).

    Vad beror sjukheten i nöjdheten på vad det gäller Ezzyn? (jag har smågluttat lite på dem då jag vid flera tillfällen sett att Simmer Icon/Iron och Ezzy seglare gått igång väldigt lätt)

  • hellgren

    Medlem
    16 september, 2009 vid 10:37

    Så sant så sant.. Dock har jag ju min 117 litare också som jag kör på när vinden inte räcker..

    Ezzy´t har jäkligt bra tryck men är ändå lätt. Kan inte sätta fingret på vad som gör att jag gillar det, men det känns jäkligt nice. Jag är egentligen inte rätt person att fråga heller, då jag inte har så mycket erfarenhet av olika segel. Men det känns mycket bättre än min gamla 5.7. Gör så här att du tar och lyfter på rumpan, lämna knivsöder och byt sida av sverige en blåsig helg så får du testa ett par repor. 🙂

  • svennebanan

    Medlem
    16 september, 2009 vid 11:17
    hellgren;576418 wrote:
    Gör så här att du tar och lyfter på rumpan, lämna knivsöder och byt sida av sverige en blåsig helg så får du testa ett par repor. 🙂

    Jo efter mitt senaste Torö debacle (4/9 har aldrig nämnts i efterhand här, men jag har inte sett så mycket män stå och trycka i ett skogsbryn sen jag gjorde lumpen) så måste jag nog nästan byta kust för att tro på en smhi kulingvarning prognos igen.

Sida 5 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Första vågis för en tung surfare.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.