Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Försvunnen, Saknad Bräda!

  • Försvunnen, Saknad Bräda!

    Publicerad av s19 på 4 november, 2008 vid 14:38

    Hej!
    Var ute i Gislövs Hammar torsdagen den 30 oktober och blev av med brädan!
    Dålig/obefintlig vind för nära udden gjorde att jag trillade och blev spolad i en inte allt för stor våg. När jag kom upp till ytan så noterade jag att riggen låg konstigt i vattnet. Inte undra på det när brädan var borta…

    Såg inte den när jag låg i vattnet och sprang direkt efter min ungefärliga 15 minuter långa simtur längs med stranden, men ingen bräda… Fick tag i en kikare men det gav inget resultat. Körde längs med kusten söderut det också utan resultat. Vinden vred från nordost till nord vilket innebär lite frånlandsvind. Så troligen drev den mot bornholm för att sen åka norrut efter kvällens/nattens vindvrid mot sydväst.

    Brädan är en GOYA Custom 78, använd tre gånger…

    Är det någon som sett eller hört något om någon som hittat en bräda?

    Man får väl vara glad att man kom in hel och hållen men det svider att bli av med en ny bräda…
    Vill bara verkligen poängtera att håll ett öga på era medsurfare och undvik att köra i frånlandsvind speciellt vid denna årstiden!
    Den felande länken var en mastfot som gav upp! Säkerhetstamparna som sitter mellan över och underdel såg jag inga spår av. Gummit var ganska nytt och inte jättemycket använt!

    Tack till Love som gick längs stranden till Skillinge dagen efter!!

    Linus

    s19 svarade 15 år, 6 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Försvunnen, Saknad Bräda!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.