Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Försvunnen VindsurfingRigg, Apelviken 10/8

  • Försvunnen VindsurfingRigg, Apelviken 10/8

    Publicerad av sweetdc på 11 augusti, 2011 vid 15:59

    Fick ett mastfotsbrott i Apelviken igår (10 augusti) varpå riggen sjönk ner och försvann.

    Är det någon som sett en rigg bestående av ett 4.2 Hot sail’s smack, på en Gastra 400 mast, Naish CT bom och en Local spirit mastförlängare…Kan ju vara så att riggen har flytit in i delar:)

    Om någon sett något av detta så hör av er till mig på tel. 0707-697844 eller RKNB@live.se.

    /Robert

    ludde_l svarade 10 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • frippe75

    Medlem
    11 augusti, 2011 vid 16:05

    TRISST! Samma hände mig på Torö ett par veckor innan sommaren. Hade Trygghansa försäkring på brädan. Fick svaret förra veckan att typ “haveri” inte ingår utan bara rena strandningar och utifrån kommande olyckshändelser…. Hoppas du hittar riggen!! annars är det att plocka fram plånboken.

  • ola-h

    Medlem
    11 augusti, 2011 vid 16:50

    Det är bäst att t ex köra på en stor stock eller nå’t om masten skall gå av.

  • v-thun

    Medlem
    11 augusti, 2011 vid 16:56

    tråkigt! du skulle tappat bort min rigg istället, hade inte blivit lika dyrt

  • r0zn

    Medlem
    14 augusti, 2011 vid 20:29

    Du var givetvis tvungen att dumpa riggen för att säker ta dig in till land… den förklaringen håller….

  • rallyreavan91

    Medlem
    10 december, 2013 vid 03:08
  • ludde_l

    Medlem
    10 december, 2013 vid 08:53

    Nu kan du ju ringa försäkringsbolaget och säga att riggen är återfunnen 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Försvunnen VindsurfingRigg, Apelviken 10/8

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.