Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fortaleza- jeri transfer!!

  • Fortaleza- jeri transfer!!

    Publicerad av konstantin på 19 september, 2009 vid 17:07

    reser till Jeri i vinter, funderar över bilresan från Fort- jeri.
    vad är bäst. hur gjorde ni som varit där? är det enkelt att hitta taxi på flygplatsen som har plats för bräda etc? vad kostar resan?

    eller är det lättare att lösa transfer med ett “hotel” . så allt redan är klappat och klart.

    ni som vet, ge mig info

    //Konstantin

    konstantin svarade 14 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • surfmeister

    Medlem
    19 september, 2009 vid 18:39

    Löste det med hotellet vi bodde på, smidigt och enkelt. Taxin stod och väntade på oss och vi åkte direkt (rätt jobbigt med en 5 timmars bilresa efter en lååång flygning dock). Kommer inte riktigt ihåg vad det kostade men jag har för mig att vi betalade 700 Reais ToR. Hör efter med dit hotell om du har bokat ngt. Det finns också budgetalternativ med lokalbussen men den tar en evighet…..

  • kinabalu

    Medlem
    19 september, 2009 vid 21:13

    Har precis bokat via Vela. Kostade 325usd enkel resa för 4 personer (vi har 2 platser över om någon behöver transfer den 10:e oktober)

    Jag kollade med en kontakt i Brasilien och han kunde via sitt företag boka detta för c:a 285usd, ingen jätteskillnad alltså.

    Alternativet från Vela är shared transfer som kostar 75usd, men då måste man vänta till sent på kvällen (och vi landar vi 13-tiden). Vet inte om detta pris bara gäller om man även bokat hotell genom dom?

    Sen finns det lokalbussar mm kostar c:a 30 usd och tar drygt 6 timmar. Vi tänkte nog testa detta när vi ska tillbaka till Fortaleza.

    /Anders

  • lillhagen

    Medlem
    20 september, 2009 vid 11:08

    Lös det med club ventos, det är enklast. Kanske inte billigast men dem är proffsiga och lät att få kontakt med via deras hemsida/mail.

    Förra året kosta det 250 reals inkl utrustning en väg i en delad transport. 600 reals om man vill ha en egen bil som flera kan dela på… Vi var två som delade på en privat transport förra året. Helt klart värt det för det var riktigt bra bilar och så körde dem som fan också, en upplevelse. På hemvägen tog vi en delad transport, satt packade som sillar i en bil utan AC, inte lika trevligt.

    Men men beror ju helt å hållet på vad man vill lägga för pengar

    //Henke

  • konstantin

    Medlem
    20 september, 2009 vid 17:59

    ok bra. skickade ett mail till clubventos. löser transfer och boende med dem under första dagarna, förhoppningsvis . känns som det är det skönaste och lättaste alternativet.

    tack för hjälpen.:laugh:

    jag åker ditt 17 nov stannar en månad. hoppas fler svenskar gör likadant:smirk:

  • kronaldo

    Medlem
    20 september, 2009 vid 18:03

    konstantin, hur mkt har du räknat med att din resa på en månad kommer kosta (inkl resa)?

  • konstantin

    Medlem
    20 september, 2009 vid 18:29

    Vet inte riktigt ännu, svårt att säga får se hur det blir där nere. vill ju få det så billigt som möjligt självklart.
    mitt flyg+bagage gick på 12 000 ungefär

    där nere handlar ju mycket om boendet. får se om jag orkar söka runt efter billiga boenden. eller om man ska lösa allt med clubventos nu hemma och betala ett högre pris. väntar på mail från ventos angående prislista.

  • kinabalu

    Medlem
    20 september, 2009 vid 19:50
    Konstantin;577329 wrote:
    ok bra. skickade ett mail till clubventos. löser transfer och boende med dem under första dagarna, förhoppningsvis . känns som det är det skönaste och lättaste alternativet.

    tack för hjälpen.:laugh:

    jag åker ditt 17 nov stannar en månad. hoppas fler svenskar gör likadant:smirk:

    Kommer att vara där 10-24 oktober, så jag är lagom inkörd när du kommer…:laugh:

    Vi ses!

    /Anders

  • kronaldo

    Medlem
    20 september, 2009 vid 19:56
    Konstantin;577332 wrote:
    Vet inte riktigt ännu, svårt att säga får se hur det blir där nere. vill ju få det så billigt som möjligt självklart.
    mitt flyg+bagage gick på 12 000 ungefär

    där nere handlar ju mycket om boendet. får se om jag orkar söka runt efter billiga boenden. eller om man ska lösa allt med clubventos nu hemma och betala ett högre pris. väntar på mail från ventos angående prislista.

    Okej, tack. Då fick jag ett litet hum om vad priset ligger på. Vidarebefodra gärna mailet från clubventos till kronander6@hotmail.com så jag kan kika lite på boende + transfer priser!

  • lillhagen

    Medlem
    20 september, 2009 vid 20:07

    Konstantin kolla upp Pousada Pedra Furada. Ligger typ 50 meter från stranden och 150 meter från Club Ventos. Vi var ett gäng som bodde där förra året. Riktigt nice! Fräscht rum och toalett med dusch, AC, Internet, TV, städning varje dag och frukostbuffé för ca 35 reals per natt. Tror att priset starta nånstans på 40 reals per natt men om man deala lite och bokade upp flera veckor plus pynta cash i förväg så fick man ner priset.

    Vi var ett gäng som satt å planerade lite idag men vi kommer nog inte förrän i mitten på december i så fall…

    //Henke

  • konstantin

    Medlem
    24 september, 2009 vid 10:19
    Lillhagen;577354 wrote:
    Konstantin kolla upp Pousada Pedra Furada. Ligger typ 50 meter från stranden och 150 meter från Club Ventos. Vi var ett gäng som bodde där förra året. Riktigt nice! Fräscht rum och toalett med dusch, AC, Internet, TV, städning varje dag och frukostbuffé för ca 35 reals per natt. Tror att priset starta nånstans på 40 reals per natt men om man deala lite och bokade upp flera veckor plus pynta cash i förväg så fick man ner priset.

    Vi var ett gäng som satt å planerade lite idag men vi kommer nog inte förrän i mitten på december i så fall…

    //Henke

    bra alternativ, har skickat och hört med dem. låter fint. fick ett pris på 60 reals med frukost, ändå fortfarande billigt.

    fick även ett tips av en från clubventos som kände någon som hade ett pousada där jag skulle kunna bo väldigt billigt.

    finns ju ganska mycket att välja bland.
    verkar ju inte vara svårt att hitta boenden i allafall.

    grymt, klart ni ska planera en resa.:cool2:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fortaleza- jeri transfer!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.