Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Fortare och fortare….

  • Fortare och fortare….

    Publicerad av haze på 28 oktober, 2010 vid 19:14

    Rob Douglas and Catman have both exceeded 55.5 knots today, but we’re still waiting for the official results.
    Catman was the first one today to have broken the 55 knot ( over 101 kmh / 63 mph) speed barrier but not for long as Rob Douglas also clocked in above 55 knots.

    Nu jävlar händer det och mer vind kommer det imorgon!!

    haze svarade 13 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • andersbq

    Medlem
    28 oktober, 2010 vid 21:06

    Och en tjeja över 50 knop på 500 meter, respekt!
    men det gör nog ont ibland i Luderitz:

  • dalen

    Medlem
    29 oktober, 2010 vid 05:57

    Gött! NU vet dom hur det är att plocka bort gummirester ur öppna sår. Vem har sagt att det skall vara enkelt att åka fort.

  • haze

    Medlem
    29 oktober, 2010 vid 20:59

    Mmmm ja 50,43 knop för en tjej är inte fy skam……

  • tbsurf

    Medlem
    30 oktober, 2010 vid 06:42

    såg den här på seabreezeforumet, kul att se hur ni gör när ni speedar på med era drakar
    http://www.youtube.com/v/4DWTCPSh2vQ&

  • haze

    Medlem
    30 oktober, 2010 vid 07:43
    tbsurf;637813 wrote:
    såg den här på seabreezeforumet, kul att se hur ni gör när ni speedar på med era drakar
    http://www.youtube.com/v/4DWTCPSh2vQ&

    Fan går man in och tror man skall hitta nåt du kan klaga på och så är det en riktigt video.. Besviken ju 🙁

    Edit: Eller så klart det är ju för grunt för er så det kan du ju klaga på..

  • andersbq

    Medlem
    1 november, 2010 vid 06:00

    Haze, jag tror du fiskar på fel ställe om du skapa någon slags kite vs vindsurf-fight.
    När vi tävlar internationellt så har vi det väldigt trevligt ihop, vi tävlar tillsammans, inte mot varandra.
    Och kitarna kör ofta på lite andra ställen än vad vi kör, grundare och mera downwind.
    jag tror alla, varesig man är vindsurfare eller kitare och respekt för dem som kör plus 50.

  • klang

    Medlem
    1 november, 2010 vid 19:49
    tbsurf;637813 wrote:
    såg den här på seabreezeforumet, kul att se hur ni gör när ni speedar på med era drakar
    http://www.youtube.com/v/4DWTCPSh2vQ&

    Sån jäkla skön snubbe… fattar att han är helt salig, måste ju upplevts som 10s nära döden… killen kan inte ha mycket kul att återvända till när tävlingen är slut… inte som han kör iallafall… 😀

  • haze

    Medlem
    2 november, 2010 vid 23:10

    Anders jag försöker inte alls göra det. Varför skulle jag annars ta bilder och lägga upp här på de eventuella speedspotsen jag hittar i Danmark?

    Jag är emot det där kriget mellan kite och vindsurfare. Framför allt med tanke på att jag jobbar som vindsurfinginstruktör och kiteinstruktör, Och har vindsurfat och kommer starta igen nästa sommar. Och skulle uppskatta att det inte var sådan konflikt alls.

    Brukar däremot vara någon på detta forumet som säger att kitarna fuskar och gungar 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Fortare och fortare….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.