Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Förvara ws brädor etc stående i garage.

  • Förvara ws brädor etc stående i garage.

    Publicerad av mahi på 26 december, 2013 vid 10:30

    Hej,

    Jag tänkte förvara mina surfprylar ståendes i mitt garage.
    Har ngn erfarenhet av detta samt tips på inredning för detta ändamål?

    Tacksam för tips.

    Med vänlig hälsning Magnus

    richardfb svarade 10 år, 4 månader sedan 12 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • robin

    Medlem
    26 december, 2013 vid 14:44

    För brädorna är det bara att lägga ett liggunderlag eller liknande på golvet. Vill du ha dem stående med sidan mot väggen kan det vara vettigt med rundstavar eller liknande som står ut från väggen att luta brädorna mot. Vill du ha dem stående med undersidan mot väggen kan det också vara vettigt med något väggfast mellan dem så att du slipper dominoeffekten. Segel har jag stående i ett hörn med mastfickorna nedåt. Annars prydligt att hänga upp dem i öglan på segelbagens kortsida.

    Minst utrymmeskrävande tror jag i och för sig är att bara knö in allt i ett hörn. Fast det blir ju inte så prydligt…

  • john1

    Medlem
    26 december, 2013 vid 18:08

    Har du boardbags, så låt dom vara öppna, blir lätt fukt som kan ge gelcoat bubblor, hände mig med en RRD-bräda tidigare. låt ev. ventilen vara öppen, klistra på en etikett; stäng mig till våren.
    JJ.

  • henryk

    Medlem
    27 december, 2013 vid 18:01

    Apropå att skruva ut luftskruven, som ju diskuterats i många trådar på forumet… Jag brukar skruva ut den, och klistra in den i en bit silvertejp som jag sätter fast i /över boxen för mastfoten. På det sättet blir det helt omöjligt att segla iväg och ha glömt skruva dit skruven….
    Bra när man börjar bli gaggig 😉

  • Aquario

    Medlem
    27 december, 2013 vid 21:42

    Varför inte skruva fast fyra rejäla krokar eller öglor i hörnen på en tänkt och lagom avvägd kvadrat i taket, och sedan fästa ett par elastiska lasthållare mellan krokarna. Sedan är det bara att trycka in en bräda eller fler och spara golvyta.

  • tsss

    Medlem
    28 december, 2013 vid 22:42

    Om man inte bor med någon som har synpunkter på inredning så kan man t ex vinterförvara brädan ovanför soffan i vardagsrummet

  • robin

    Medlem
    29 december, 2013 vid 13:42

    Eller stående:-)

  • raggarn

    Medlem
    29 december, 2013 vid 15:20

    den här skulle jag gärna ha på väggen…..!!!! 🙂
    nå´n som har en till övers i oskadat skick…??



  • kinabalu

    Medlem
    29 december, 2013 vid 16:46

    Jag fixade till stående förvaring för brädorna för några år sedan. Grymt smidigt! Funkar även med boardbagarna på.

    Jag använde enkla konsoller från Jula, som jag böjde till lite samt satte rörisolering på. Liggunderlag på golvet (billigast på Ö&B, tror det kostade 39kr/rullen).

    På väggen satte jag en tjock filtduk som skydd. Inte helt nödvändigt kanske utan mest för att jag hade en massa duk över från annat… 😉

    Enda problemet nu är att brädorna börjar bli så jäkla korta att dom knappt når upp till konsollerna 😉

  • cobainwindsurfer

    Medlem
    29 december, 2013 vid 21:50

    @Robin 719945 wrote:

    Eller stående:-)

    Bra idé, har funderat lite på samma sak, eftersom förrådet är fullt. Blir orginellt också, någon mer som pryder vardagsrummet hemma med brädan!??

  • vindsokaren

    Medlem
    30 december, 2013 vid 00:57

    jag har byggt fack i taket brädfack,segelfack och mastfack och bilen går ju ändå in under.
    Bara vanligt regelvirke.

  • maglu

    Medlem
    30 december, 2013 vid 11:31

    Vanliga hyllkonsoler funkar bra för mig, och tar inget golvutrymme.
    Kan t.o.m ha kvar fenan på formulan. (Konsolerna är förlängda lite med en bit väggskena)

  • Aquario

    Medlem
    30 december, 2013 vid 11:52

    Snygg väggprydnad eller?

  • richardfb

    Medlem
    1 januari, 2014 vid 17:35

    @aquario 719968 wrote:

    Snygg väggprydnad eller?

    Matchar ju soffan och kuddarna!! Haha

    Såhär har jag mina brädor: 😀

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Förvara ws brädor etc stående i garage.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.