Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Förvaring av elektronisk bilnyckel vid surf

  • Förvaring av elektronisk bilnyckel vid surf

    Publicerad av starone på 30 mars, 2014 vid 07:58

    Tjenare,

    Har en elektronisk bilnyckel och undrar hur sjutton ja ska förvara den när ja drar ut o surfa? Kan man lita på att vattentäta fickor verkligen är täta? Finns det några andra lösningar på problemet, hur gör ni?

    folie svarade 10 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • rockan10

    Medlem
    30 mars, 2014 vid 08:14

    Dubbla 1-literspåsar med påsförslutare och ner på bröstet innanför våldtäkten funkar för mig.

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk

  • isaac

    Medlem
    30 mars, 2014 vid 15:07

    Jag kör med kodlås från Surf Logic. Bara att låsa fast på/under bilen så slipper man oroa sig för vatten.

    http://www.surfers.se/sv/sup/tillbehor/nyckelforvaring-surf-logic.html

  • mikaels

    Medlem
    30 mars, 2014 vid 16:28

    Jag köpte också en sån, problemet med min nya bil är key-less go, dvs det räcker att nyckeln ligger i fickan, eller i närheten, för att dörrarna skall öppna sig, och bilen kan startas. Alltså måste jag låsa fast min låda en bit bort från bilen, typ i ett staket, eller stolpe.
    Men idén är fortfarande bra.

  • spinl

    Medlem
    30 mars, 2014 vid 18:48

    Hade turen att det ändå fanns ett nyckehål på förardörren på min bil. Kostade 200 kr hos låssmeden att fixa en vanlig nyckel som bara låser upp dörrarna. Gömmer den elektroniska nyckeln inne i bilden.

  • mexi_

    Medlem
    30 mars, 2014 vid 19:14

    Har en vattentät platsburk (platt) som precis får plats med nyckeln, har den dessutom i en platspåse för att vara på säkra sidan, funkat i flera år nu….har burken i ett snöre runt halsen och innanför våtdräkten

  • Aquario

    Medlem
    30 mars, 2014 vid 20:06

    Jag brukar ha min telefon innanför våtdräkten i en vattentät mobilpåse från OverBoard. Har fungerat bra i flera säsonger, Hade säkert fått plats med en nyckel också om behovet skulle uppstå.

  • folie

    Medlem
    31 mars, 2014 vid 20:18

    Skruva isär nyckeln och lämna larmdelen i bilen och lås bilen med nyckeldelen. Nyckeldelen kan du hänga i valfri påse med snöre runt halsen. Torka av nyckel innan du sätter den i tändningslåset annars får du efter några år byta tändningslåset och det kostar ett par tusen

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Förvaring av elektronisk bilnyckel vid surf

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.