Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Förvaringsproblem

  • Förvaringsproblem

    Publicerad av anonym-anvandare på 27 september, 2002 vid 10:48

    Vad gör man om man har två vindsurfingutrustningar och bor i en lägenhet? Jag har stora problem. Får inte plats i källaren, ej inne i lägenheten, ej på balkongen, vad göra?
    Något förslag?

    jonasp svarade 21 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • steffo

    Medlem
    27 september, 2002 vid 11:25

    Det går alltid att pressa in prylarna i lägenheten.
    Skaffa nya ben till sängen och skyffla in allt där.
    Räcker inte det så kan du fixa några hyllor på väggen och ha brädorna som prydnad, eller ställ en bräda i varje hörn!
    Om du är inne på Formula svängen så borde brädorna duga till både soff och köksbord grin.gif

    Seglen har du stående i en balja i badrummet så att dom kan torka, enkelt!

  • stinger

    Medlem
    27 september, 2002 vid 12:03

    När jag bodde i en etta på 24 kvadrat så hade jag segel, mast o bommar under sängen, windsurfbrädan i ett hörn av lägenheten, vågsurfingbrädan ett annat, Mountainbiken i hallen. Min sambo frågar sig själv titt som tätt varför hon inte vände i dörren…

    En rätt läcker grej kan annars vara att hänga brädan i taket och lägga riggprylarna ovanpå. Häng brädan med fotstropparna neråt så kan du öva på Tabletops hela vintern. 🙂

  • calle

    Medlem
    27 september, 2002 vid 12:44

    Köp en folkabuss, utan rutor där bak, och ha grejorna i den.
    / Calle

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 september, 2002 vid 12:56

    Vindsurfingprylar är inget man ska skyffla undan, det är konstföremål i sig, varför inte ha bommen på väggen istället för nån ful jävla tavla. Själv bor jag på 21 kvadrat och har hängt upp hela rasket i taket smirk.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 september, 2002 vid 13:39

    skaffa ett garage! Jag har en bur som jag delar med en annan bil. Skaffa ett bra lås och försäkra dig om att din granne brukar låsa sitt garage(även fast han inte är där, det finns idioter!!!) Har köpt spännband och spänner upp skiten i gallren efter surfning, funkar skitbra. Hade jag nya dyra grejjer hade jag iof kanske varit försiktigare.

  • eriksson

    Medlem
    27 september, 2002 vid 13:48

    Man spänner väl inte upp nått skit smile.gif

  • feg

    Medlem
    27 september, 2002 vid 15:19

    Bäst är att skaffa föräldrar. . .
    sen använder man deras garage smile.gif

    /Fegisen, som bor i en etta men förvarar MC, moutainbike och Windsurfingprylar i päronens garage, källare osv

  • calle_b

    Medlem
    27 september, 2002 vid 19:05

    Håller med att det är mycket snygga prylar man snackar om!
    Nåt som jag tycker e skitsnyggt och som man själv pysslar me är att rigga upp seglet i taket. Använd gärna en gammal sketen mast eftersom den böjer sej. Den nya hängs lätt upp på väggen eller används som en ruggigt fet o dyr blompinne för nån ball växt… Bräda på väggen, nyputsad o klar wink.gif

    Lycka till grin.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 september, 2002 vid 20:21

    Tack för alla förslag. Det där med soffbord var rätt kul faktiskt. De andra var helt ok. Nu är det ju så att jag har både en formula utrustning samt freeride utrustning samt 3 bommar, 5 segel, + en sambo + hund. Taket funkar inte. Folkabuss är ju coolt, men lite dyrt. Har faktiskt funderar på ett släp med låsbart lock.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 september, 2002 vid 20:43

    Tja!
    Någon polare kanske har utrymme? Men vi ska väl hinna ut ett par ggr till i år!!

  • mr-pink

    Medlem
    28 september, 2002 vid 10:52

    En annan har faktiskt också gått och sneglat lite på det här med ett släp. Det känns som om det skulle vara den ultimata lösningen. Vore ju grymt smidigt att ha det stående låst med alla prylarna i, sen när man ska ut är det bara att kroka på och dra..

    Vore skönt att slippa det eviga släpandet på grejor..

  • jonasp

    Medlem
    28 september, 2002 vid 11:50

    Släp verkar riktigt bra men jag tror man får betala extra på gotlandsbåtenm, å det e ju inte bra. frown.gif

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Förvaringsproblem

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.