Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing forwardloooop

  • percy

    Medlem
    7 oktober, 1999 vid 16:07

    Drick upp ölen själv så kanske du vågar 😉

    Om inte det funkar så är det bästa tipset att tita bakåt när du ska rotera. Försök titta på tailen på brädan samtidigt som du slänger dig snett framåt och skotar in. Så är det med många trick, det håll man rör huvudet åt kommer kroppen att följa. Tittar man framåt så roterar man inte plus att man blir livrädd när man ser vattnet och bangar därför.

    Lycka till!

    /Percy

  • kris

    Medlem
    7 oktober, 1999 vid 16:47

    Nu är jag verkligen ingen expert på området men jag såg ett tips på någon websida om att börja i liten skala. Gör ett litet chop-hop, när du har lättat pekar du ned brädans för i vattnet nedåt i vind. Utan ordentlig höjd (vilket man inte brukar våga ha i början) fastnar då fören i vattnet, det låter kanske inte bra men roterar gör man! Man landar pladask på ryggen och ligger och simmar men gör det ideligen så botar man något av rädslan för att slå sig.
    Är man väldigt skraj att skada sig så bygg på med surfväst, hjälm och öronproppar..
    Lycka till!

  • johan-lj

    Medlem
    7 oktober, 1999 vid 19:25

    Ta den där Ölen själv innan, så bangar du inte att pröva iallafall, lyckats med den är ett annat problem!!
    Du kan ju maila mig och få adressen till vart resten ska skickas!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 oktober, 1999 vid 10:17

    Gå in på blå rummet.
    De har en liten guide steg 1-10 för en lyckad forwad.
    Ladda hem några video klipp som även finns där och studera noga.
    Tänk dig genom hela tricket många gånger, sen är du mentalt förberedd.
    Jag är mentalt förberedd……….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 oktober, 1999 vid 13:52

    Flytta bak skothanden 30 cm, chophoppa, skota JÄRNET, och dra upp benen.
    Släpp aldrig grejorna, ( våga absolut inte släppa grejorna om du väl provar ).
    Skota JÄRNET liksom.

  • percy

    Medlem
    13 oktober, 1999 vid 20:36

    Hur går det med looparna? När får jag ölen? Här lovas det öl till höger och vänster men jag har då inte sett nån öl. Nån annan som fått öl? Kom inte och säg att du fått dåliga tips, ut och loopa!!!
    😉

    /Percy (Som är torr i halsen)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing forwardloooop

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.