• Publicerad av nathalie på 19 april, 2011 vid 14:05

    Hej!

    Jag heter Nathalie Svensson och studerar turism på universitet i Östersund. Just nu arbetar jag och tre andra med en uppgift där vi ska ut ifrån vårt tema dvs turismverksamhet vs svenska miljöintressen väja en konflikt och sedan föra en debatt om det. Vi valde att diskutera om naturreservatet i Utteros och mellan de som la fram förslaget och er surfare. Och jag ska då förespråka för er surfare. Det jag nu undrar är:

    Var ni surfare medvetna om att Utteros var ett Natura 2000 område och anser ni att det behövs mer information om att det är ett skyddat område och vad det innebär? Samt vad anser ni rent allmänt om detta beslut om att Utteros har blivit ett naturreservat?

    kasimir svarade 13 år sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • kamikazekiteren

    Medlem
    19 april, 2011 vid 14:23

    Kom med nakenbild, så skal vi hjelpe deg 😉

  • regfellow

    Medlem
    19 april, 2011 vid 15:04

    Det är en oerhörd komplex fråga med mycket känslor inblandade. Jag som inte bor där eller knappt känner till området kan vara rätt objektiv. Efter att snabbt läst igenom underlaget som jag hittade på nätet känns det inte speciellt genomtänkt och väldigt vinklat åt ett håll. Istället för att förbjuda allt, så får man nog titta lite närmare på att mötas halva vägen. istället för att förbjuda att rida häst överallt kan man göra ett ridspår. Samma med t.ex. med kite. Ta fram en riggyta och område där kite är tillåtet. Har svårt att tänka mig att fåglarna störs överallt. Det kanske finns kiteställen 5-10 min där ifrån och då är det kanske inte aktuellt.

    Se på näset i skåne, där kan kitesurfare, sälar, fågelskådare, badgäster, båtgäster osv. samsas ganska fint!!!

  • sanden89

    Medlem
    19 april, 2011 vid 15:04
    kamikazekiteren;652954 wrote:
    Kom med nakenbild, så skal vi hjelpe deg 😉

    konstigt att det finns femenister

  • kasimir

    Medlem
    19 april, 2011 vid 15:07

    Vad skall du göra med en nakenbild och deg Jonas, skapa nya fjordaraber med samma intellekt och sociala kompetens som du själv har? Hoppas någon kan ge ordentliga svar på din fråga Nathalie finns ju en del som kör där uppe, själv håller jag mig på sydkusten.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.