Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies fråga om Naish UDS?

  • patrikol

    Medlem
    27 oktober, 2003 vid 22:36

    Nu funkar http://www.naishkites.com igen så att dom som inte riktigt fattat vad det handlar om kan skaffa sig en bättre uppfattning.

    “Package Includes:
    -Patent pending stainless steel spreader bar
    -Carbon fiber tapered control bar
    -Quick Release Trim Loop
    -Swiveling adjuster strap
    -Swiveling quick release kite leash
    This system is also available without the control bar.

  • kitelife

    Medlem
    27 oktober, 2003 vid 22:43

    alltå skicka in en länk på hur det ser ut… eller en bild räcker om du får med hela, orkar inte leta själv…

    Om det är den jag tror (eller har sett förut) så är det en baggis att bygga själv för nån hundralapp eller 2 ! en krok ett kulager och en svets sen en halv timmes jobb ?

    eller?

    //Pan

  • patrikol

    Medlem
    27 oktober, 2003 vid 23:00

    Tycker det verkar lita farligt med alla möjliga hemma byggen. smile.gif Alla har inte samma erfarenhet som du, har sett ganska nya kiteare med egna lösningar.

  • kitelife

    Medlem
    28 oktober, 2003 vid 19:18

    Oki då gör jag väl det själv då…

    Detta är spinning leash;

    sss.gif

    Det som skiljer detta från villken center leash som hellst på valfri bom hemma byggd eller inte är kroken (som sitter på selen) så det är alltså den vi ska modda…

    Ta en vanlig hägsele krok eller en snurrande krok från tex. pro limit a_swivel_sm.jpg är det allra lättaste, tryck ihop ändarna svettsa på en rostfri bult i lagom längd och dimension, svettsa sen på en mutter på din spreader (röret som kroken sitter på), ta ett kulager, svetsa på en ögla på det, trä det på bulten, gänga i den i muttern och vipps du har precis samma sak som den på bilden…

    Kan inte kosta mer än nån 50 lapp + nån som svettsar till dig ?

    krävs ingen hjärnkirurg för att genomföra den oprationen ; )

    //Pan

    Ps. ska ändå iväg och bygga om en schackel så jag ska fan göra en sånn oxå, så ni får det på bild… Ds.

  • patrikol

    Medlem
    28 oktober, 2003 vid 20:38

    Du är medveten om att det bara är leashen som snurrar runt kroken som är fast monterad som vanligt.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 oktober, 2003 vid 20:51

    jag tror man drar i chicken efter man snurrat och relesar med loopen. det är inte två som man behöver utan det är ju grejen att man slipper. men man behöver nytt spänne som man får med leashen.

  • gugge

    Medlem
    20 januari, 2004 vid 17:30

    Återigen, jag testade min UDS idag och att vänja sig går ju fort.
    Det var helt enkelt mycke bättre än allt annat jag testat.
    Skitenkelt och känns mycket säkrare med UDS. Borde alla nybisar använda.
    Att gå till vanlig bom senare ser jag som en baggis.

    Köp vilken kite ni vill men använd UDS, det är min rekommendation.

    Halleluja.

    /H

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 januari, 2004 vid 21:05

    Orkar ingen lägga upp lite bilder på dom tillhörande delarna för uds, det verkar onekligen inte allt för svårt att bygga en själv. Vore jäkligt schysst med tanke på att det inte heller går att få tag i en uds-annordning från återförsäljare då dom är slut.

    /M

  • patrikol

    Medlem
    20 januari, 2004 vid 21:11

    Finns bilder på http://www.Naishkites.com
    Priset är så pass billigt att det inte är mycket lönt att mecka själv. Dessutom ur säkerhets synpunkt inte att rekomendera jag köper färdiga broms delar till min bil istället för att göra egna för att det blir billigare.

  • patrikol

    Medlem
    20 januari, 2004 vid 21:20

    Är det någon speciell detalj du vill ha en bild på, som inte finns på Naish sida så bara säg till så skall jag ta den bilden till dig.

  • mtias

    Medlem
    20 januari, 2004 vid 22:48

    Tack, laddade ner manualen för uds och den verkar ha det mesta. Något man undrar över är såklart den delen som sitter i det blå/röda röret den är svår att se nämligen!

    /M

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 januari, 2004 vid 23:27

    varför ska man välja SSS istället för UDS eller tvärtom?

  • patrikol

    Medlem
    20 januari, 2004 vid 23:32

    Glöm den bortagen del finns inte kvar längre.

  • patrikol

    Medlem
    20 januari, 2004 vid 23:53

    SSS är precis som tidigare bomm ända skillnaden är att leashen följer med runt när du spinner runt bommen. UDS är ett helt nytt sätt att använda bommen på men det tror jag du kan läsa dig till i alla dom inläggen som finns här på Steffo om UDS. Tänka bara på att handlepass är inte möjlig med SSS i heller.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies fråga om Naish UDS?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.