Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing frågor om Haga Park

  • fng

    Medlem
    27 juli, 2008 vid 12:07

    Var där för två dgr sedan. Då sa de att det ska vara S-V för att det ska bli bris, men någon annan vet nog mer än jag..

  • styret

    Medlem
    27 juli, 2008 vid 14:01

    tror chanserna är mycket dåliga för seglingsbar bris på haga kommande 3 dagar. onsdag torstad ska bjuda på sydligt enligt smhi just nu. då kasnke det kan bli nått.

  • brutus

    Medlem
    27 juli, 2008 vid 18:43

    Var på haga mån – tors denna veckan, gick bra måndagen, sedan var det ok tisdagen innan regnet då det blåste upp – jävligt häftigt att se det blixtra o dundra på andra sidan och ha solsken på sig och fullt tryck i grejorna!
    Ons-tors mest ligga o sola men ett par repor blev det varje dag när “brisen” kom.
    ang brisen – SV lär ju som sagt vara bäst, men nog funkar den än alltid, trots varmt i vattnet.
    Måndagen när vi kom runt 5 hade det inte varit ens lättaste fisvind hela vägen ner från sthlm, inte ens i kalmar, men väl över bron och nere på Haga Park så var det strålande solsken, bris, och fullt tryck i 6.0, SV var vindriktningen. Så nog funkar brisen fortfarande. heller också är det bara så att jag VILL tro så mycket på det att jag svamlar.
    Åk o testa med ok grundvind på SV, ser inget vidare ut kommande dagarna dock som styret påpekade.

    /M

  • styret

    Medlem
    28 juli, 2008 vid 13:20

    ja vattentempen verkar inte spela in så mycket som iallafall jag tidigare trott. med tanke på att vi för två sommrar sen körde 4.7 på bris i 27gradigt vatten…

  • davven

    Medlem
    28 juli, 2008 vid 21:26

    Ang sjögräs

    Jag har kört utan sjögräsfena & inga större problem, blir det rak västlig kan det komma in en del dock.

  • tim-eriksson

    Medlem
    30 juli, 2008 vid 13:16

    har varit på haga park i en vecka nu, nyss hemkommen, och det har varit totalt värdelöst… 7.8 och stor brädan totalt 10 timmar på en vecka kanske. Sjögräsfena är att rekommendera enligt mig. Körde utan och jag svor en hel del åt sjögräset och det grunda vattnet…

    Det går utan, men spara några svordommar och ta med en weed fena.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing frågor om Haga Park

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.