Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing frågor om långtripp till canarias

  • frågor om långtripp till canarias

    Publicerad av big_jeppe på 18 januari, 2005 vid 21:39

    Hej surfskallar! Jag har till och från funderat lite på att åka och jobba på någon kanarieö typ april-augusti.

    Nu vill jag ha handfasta råd av er som gjort något liknande.

    1. Hur fixar man ett jobb där? Jag har provat att maila lite, men responsen har varit klen.
    Man kanske måste söka där på plats för att ha en chans?

    2. Finns det någon risk att man inte hittar ett jobb? Det är lite surt att inte få jobb om man kapat boende och försörjning hemma i sverige.

    3. Är det stor variation i hur lätt man får jobb beroende på säsong?
    Jag har förstått att svenskar åker dit vinter och vår, men tyskar och britter åker på sommaren.

    4. Hur tar man sig dit och hem? Köper man 2 st charter biljetter och låter 2 av flygresorna gå till spillo?
    Eller köper man en charterbiljett och säljer flyget hem (efter en vecka) till någon surf-luffare där nere?
    Eller ska man satsa på en reguljärbiljett?

    Alla tips mottages tacksamt.

    big_jeppe svarade 19 år, 4 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 januari, 2005 vid 21:14

    VAd vill du jobba med ? Och vad kan du jobba med?

  • big_jeppe

    Medlem
    20 januari, 2005 vid 22:16

    Jag har jobbat 3 år som programmerare och 2 år som mikrobiolog inom läkemedelsbranshen (och har sjukt många högskolepoäng). Jag föreställer mig dock att det är svårt att få såna jobb på små turistorter. Jag föreställer mig att jag ska jobba på någon resturant eller bar,även om jag inte har någon riktig vana av det. Ett surfcenter eller någon annan typ av uthyrning skulle nog också fungera (Det kan ju knappast vara rocket science). Windsurfinginstruktör fungerar nog bara om eleverna är relativt gröna (man bör ju ligga en bra bit över elevernas nivå). Jobb på något dykcenter skulle kunna vara kul, fast jag är inte någon erfaren dykare. Det mesta som ger filmjölk på bordet och en sovplats är av intresse om det finns möjligheter att windsurfa på fritiden.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing frågor om långtripp till canarias

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.