• Publicerad av nordgren på 28 september, 2005 vid 12:51

    Ska frakta en bräda snart och undrar vilket bolag som är bäst/billigast?
    Har kollat med Schenker, men har dålig koll på andra bolag. Har ni förslag? Vad brukar det kosta att skicka en vågis över landet?
    Tacksam för svar.

    anonym-anvandare svarade 18 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 september, 2005 vid 13:05

    Har anlitat dem här en gång, funkade kalas:
    http://www.bussgods.se/

  • mrfreeride

    Medlem
    28 september, 2005 vid 13:06

    oxå loggar man in oxå…

  • surfslusken

    Medlem
    28 september, 2005 vid 13:19

    Kolla med alla surf kollegor här på konfen. Har tjatat mycket om att det borde finnas ett transportforum här på konfen. Går ju surfbussar/bilar kors och tvärs i landet hela tiden. Och med dagens soppa priser borde alla va intersserade av att ta med prylar för lite bränsle bidrag. Har säjv kört en hel del prylar mellan Varberg/Stockholm och alla inblanade har alltid varit nöjda och sparat pengar. Dessutom har prylarna alltid kommit fram hela vilket tydligen inte alltid är fallet när man anlitar icke surfare som hanterar surfprylar.

    Ge oss ett TransportForum NU!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 september, 2005 vid 13:34

    Riktigt bra idé, hade varit super om moderatorn hade velat lägga upp ett transportforum !

  • nordgren

    Medlem
    28 september, 2005 vid 13:40

    Japp, det vore ju bäst!
    Ingen som ska mellan Karlstad och Kalmar den närmsta tiden? =)

    Mr.Freeride, fasen jag har också hört folk som använder bussgods, men när jag ringde dit så sa de att de inte tar paket över 2m. frown.gif Ringde igen nu och tydligen tar det bara större paket till Jönköping, sen till Kalmar så är det bara mindre paket…

  • militaren

    Medlem
    28 september, 2005 vid 14:44

    Har också transporterat runt en del prylar mellan sthlm/skåne/kalmar/jönköping. nästa vecka ska jag till Göteborg/varberg från sthlm..ett forum skulle göra det ännu lättare att komma i kontakt med folk som behöver transporthjälp och soppa pengar till oss som reser mycket. ge oss transportforum nu!! tack på förhand wink.gif

  • Knatte

    Gäst
    28 september, 2005 vid 15:00

    Det beror nog på vem du pratar med på bussgods..
    Fick själv en 490 mast och ett 8.3 kvm segel skickatvia bussgods förra veckan. 300 kr kostade detta.
    (Malmö-GBG) och då var längden ca 250 cm. Normalt gäller maxlängd 220 cm på bussgods.

    Annars tror jag att bussgods en “extra tjänst” via lastbil, där det inte finns någon längdgräns och då får du prylen leverread direkt till dörren. Dock dyrare..

  • nordgren

    Medlem
    28 september, 2005 vid 15:05

    Nej det var tydligen på vissa linjer som man ej fick ha för stora paket. De hade mindre lastutrymme där. Ringde både till bussgods i Kalmar och här i Karlstad. Samma svar.
    Men finns den inget mer fraktbolag som funkar?

  • tabi

    Medlem
    28 september, 2005 vid 15:40

    Om du kan få den till skåne så fixar jag den till Kalmar den 6e… tongue.gif

  • inge

    Medlem
    28 september, 2005 vid 15:58

    Kompisens bräda gick sönder när han skickade den med bussgods.
    Tror inte att han fått ut några pengar av dem för det.

    /J

  • mbkpeter

    Medlem
    29 september, 2005 vid 17:01

    Tjing

    rekomenderar ingen att skicka med bussgods. köpte en bräda från Västerås som skickades med bussgods till Varberg. Väl packad med wellpapp och boardbag. Nosen var helt intryckt och på sidan.
    Skickat mail och ringt flera gånger, ingen som helst hjälp.
    Ingen bör skicka med detta bolag så blir det fler åk i höst

    pistol pete

  • johan_m

    Medlem
    29 september, 2005 vid 17:08

    Jag använde bussgods för att skicka ett segel från gävle ner till söder nånsants minns inte riktigt vart. men det var ca 2år sen också. Då lyckades bussgods att slarva bort mitt segel. Fick då efter 1års tjatande ut ersättning för seglet, så bussgods har jag inte mycket till övers för.

  • steebe

    Medlem
    29 september, 2005 vid 19:03

    Bussgods skulle ha runt 800 kr för att ta en bräda fr Malmö till Stockholm!! Jag frågade då varför de hade en prissättning som skrämde iväg kunderna, svaret blev att de ville inte frakta brädor för de var så långa o skrymmande….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 september, 2005 vid 20:03

    man kan ju lugnt konstatera att surfbröderna inte gillar bussgods, men vem gör det när man sett hur dom lastar på saker fullkomligt slänger på dem…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.