Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Frakt av utr.

  • Frakt av utr.

    Publicerad av baywatch på 29 juni, 2004 vid 22:09

    Höll på att ramla ur stolen idag när jag skulle ta reda på hur jag skulle skicka ett segel upp till stockholm. Jag började med posten men enligt dem gick inte seglet ner i deras packvagnar. Största tillåtna längd är 1.5meter (dessutom ska paket vara emballerade eftersom de kan få ett annat 20kg tungt paket ovanpå). Posten sket sig…

    Jag fortsatte med DHL som bara hanterade företagsgods och inte kunde hjälpa mig. Tvärnit, ska det vara så svårt att skicka ett litet paket 60 mil i detta avlånga land. Lättare att skicka det jorden runt känns det som…

    På gulasidorna hittade jag ett speditionsföretag som hette fast cargo som heller inte kunde hjälpa mig. Här fick jag däremot en hänvisning till ngt som jag har för mig hette kungsbacka, de kunde garanterat hjälpa mig sa de där.

    Jag ringde och berättade situationen och visst kunde de hjälpa mig, frakt från helsingborg-sthlm skulle kosta “två och sju”, och jag undrade om han menade 270kr vilket han inte gjorde. Shit det var droppen tänkte jag och inså att frakten var 900kr dyrare än själva seglet.

    Det slutar med att pappa tar med det på tåget nät han åker upp nästa vecka… Många har sagt det innan jag säger det igen: Ska man få någonting gjort får man göra det själv!

    Någon som har erfarenhet av att skicka segel privat?

    skywalker svarade 19 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • watertouch

    Medlem
    29 juni, 2004 vid 22:50

    Jag har fått segel på posten ett par gånger utan problem.. Det blir bara ett litet tillägg för att paketet är skrymmande.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 juni, 2004 vid 22:52

    bussgods.se är det som gäller och inget annat..

    /Lars

  • mangs

    Medlem
    30 juni, 2004 vid 00:17

    Jo, bussgods verkar vara det enda som gäller. Fått skickat bom, segel och mast nu i olika omgångar och landat på 200-300kr. Verkar vara det billigaste alternativet iaf. Så kolla in http://www.bussgods.se

  • baywatch

    Medlem
    30 juni, 2004 vid 05:31

    Kan man skicka mellan helsingborg-sthlm direkt eller måste godset gå via göteborg och där byta buss?

  • viggo

    Medlem
    30 juni, 2004 vid 06:16

    Bussgods rockar, runt 100 spänn för ett segel i hela sverige, dessutom går det att pruta på såväl vikt, längd som pris!!
    /Douglas

    http://www.linsurf.com

  • skywalker

    Medlem
    1 juli, 2004 vid 12:50

    100 ?!?

    Fick betala 200 från Malmö till Ljusdal..

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Frakt av utr.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.