Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fraktur i handen…

  • Fraktur i handen…

    Publicerad av antonhau på 13 augusti, 2012 vid 20:38

    Tjenare,

    Efter en kväll med alkohol slutade det med en fraktur i handen.. Ett ben rakt bakom lillfingret var helt av och de lutade åt operation ett tag.. Nu ligger benet 20% vinklat vilket tydligen var helt okej.. Är gipsad i 4 veckor!

    Tanten på sjukhuset sa att surfsäsongen var över, men hoppas någon på forumet har lite mer erfarenhet av dessa typer av skador… Gipset skall bort om 2v och hoppas kunna vara igång me surfen i mitten av September.. ( Kanske lite väl optimistisk)

    Tacksam för svar!

    antonhau svarade 11 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • acemattias

    Medlem
    13 augusti, 2012 vid 21:25

    Har väll ingen kompetens till att uttala mig om detta egentligen, men vid inte allt för aggresiv kiting tror jag inte det benet påfrestas mer än vid tex cycling och vad är det värsta som kan hända, att det lilla benet går av igen? Du kanske inte enns behöver sjukskriva dig pga en sådan skada.
    Alt, låt gipset sitta kvar så är det inget att oroa sig för.

    Ett annat tipps, om du håller igång och tränar kroppen i övrigt så läker frakturer betydligt snabbare än enligt sjukpersonalens beräkningar.

  • mjersen

    Medlem
    13 augusti, 2012 vid 21:30

    jag fick en spricka i mitt båtben engång, slapp dock gipsas. Men jag köpte sån linda boxare har under handskarna. Den kan man linda hårtsomfan så det nästan blir som ett gips. Sen e det bara att köra på. =)

  • paulsson

    Medlem
    13 augusti, 2012 vid 21:30

    Bara tejpa ihop det med coach tejp mellan ring och lillfingret så borde det funkar. Jag har gjort det både i innebandy och när jag kört skidor/snowboard. Det gör ont när man dra dit men håller.

  • antonhau

    Medlem
    13 augusti, 2012 vid 21:40

    Har fått sjukt dåliga rekommendationer från läkarna.. Verkade som ja skulle gå hos en sjukgymnast o grejjer.. Tycker de låter väldigt skumt.. Märkte knappt att den va bruten.. Och hade full rörlighet hela tiden.. Gick till krogen efter ja brutit den och vaknade upp med en liten svullnad..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fraktur i handen…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.