Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing framåtloop vs spinnloop

  • framåtloop vs spinnloop

    Publicerad av bohm på 23 juli, 2009 vid 15:46

    Jag förstår skillnaden mellan dessa när man ser dem i videos, men jag undrar;

    Vad är skillnaden mellan framåtloopen och spinnloopen i själva utförandet? Hur får man rotationen att bli mer framåt eller mer i “horisontellt snurr”, så att säga?

    oaxen svarade 14 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • s19

    Medlem
    23 juli, 2009 vid 16:10

    För mer horisontell snurr får du falla av mer och skota in mer (kanske även kan säga “skjuta fram seglet”)
    Liksom göra det snabbare helt enket… mer explosivt…

  • martinlundgren

    Medlem
    23 juli, 2009 vid 16:22

    olika ord.. båda innefattar någon form av snurr

  • johnjrambo

    Medlem
    23 juli, 2009 vid 16:47
    bohm;561063 wrote:
    Jag förstår skillnaden mellan dessa när man ser dem i videos, men jag undrar;

    Vad är skillnaden mellan framåtloopen och spinnloopen i själva utförandet? Hur får man rotationen att bli mer framåt eller mer i “horisontellt snurr”, så att säga?

    ..jag anser mig själv inte som Mr.Loop, men har brännt av ett gäng sen jag gjorde min första 2004.

    Killerloop = vertikal magkittlande rotation
    “Loop” = den rotationen dem flästa ligger inne med en vanlig blåsig dag i apel på väst..typ snett roterande runt axeln.

    Och nu då kommer vi till den berömda spinloopen.

    Som jag nog i stort sett endast utför på ex plattvatten, även onshore i apelviken tvingar mig till att utföra loopen med igentligen ingen annan tekning, bara det att man utför tekniken mer överdriven..såvida jag inte gör skiten på invägen i apel på en baksida av en våg då..

    Platten vatten= poppa upp, slänga sig utåt med ryggen som fan, vrida ner brädan, in med bakbenet å skota in åta helvette med ett brett grepp..skillnaden känns lika tydligt som man kan se skillnaden från stranden, kort o enkelt kan du tänka dig Spinloop som en turtel som snurrar precis åvanför vatten ytan med sitt nypolerade skal.

    Spinloop tekniken gör jag ju även som jag sa åvan i onshore, alltså när man måste höjda innan avstampet i loopen.

    vettefan om du blev klokare..men lets go spinloopa.

  • kapten-k

    Medlem
    23 juli, 2009 vid 17:11

    låter som en cheeseroll även om jag föredrar medwurst.

  • s-1441

    Medlem
    23 juli, 2009 vid 18:14

    jag tror skillnaden är att framåtloop är lite mer i vågor , spin loop är mer på platt vatten eller lite små choppigt

  • oaxen

    Medlem
    23 juli, 2009 vid 19:27

    Spin loop = riktigt små vågor/chop
    Forward dito = vågor

    Precis som Rambo skriver. Spin loop = överdrivna rörelser och mer slör.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing framåtloop vs spinnloop

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.