Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Framtidens SMHI

  • mankan

    Medlem
    18 mars, 2015 vid 19:29

    Fasen vad nice 👍

  • pelle-surf

    Medlem
    18 mars, 2015 vid 21:24

    Det är ju bra, hoppas dom bättrar sig. Hav o kustväderkartan var väl ganska ok men jag kollar fortfarande alltid på Fcoo. Är väl onödigt att smhi har 3 st olika vindprognos tjänster på sin sida, hoppas att dom ist kan fixa en som är tillförlitlig och stämmer.

  • challgren

    Medlem
    19 mars, 2015 vid 15:56

    @pelle surf 731502 wrote:

    Det är ju bra, hoppas dom bättrar sig. Hav o kustväderkartan var väl ganska ok men jag kollar fortfarande alltid på Fcoo. Är väl onödigt att smhi har 3 st olika vindprognos tjänster på sin sida, hoppas att dom ist kan fixa en som är tillförlitlig och stämmer.

    Vilken tjänst är Fcoo? Har du länk?

  • pelle-surf

    Medlem
    19 mars, 2015 vid 17:37

    Dansk vindtjänst för segling, vind o kitesurf. Stämmer väldigt bra även för svenska västkusten, syd och ostkusten vet jag inte hur tillförlitlig den är, länkar iaf 🙂
    https://ifm.fcoo.dk/

  • challgren

    Medlem
    19 mars, 2015 vid 19:06

    @pelle surf 731523 wrote:

    Dansk vindtjänst för segling, vind o kitesurf. Stämmer väldigt bra även för svenska västkusten, syd och ostkusten vet jag inte hur tillförlitlig den är, länkar iaf 🙂
    https://ifm.fcoo.dk/

    Ah, det var den! Den har jag sett och kollat ibland men visste inte vad den hette!
    Tack ändå!

  • tomw

    Medlem
    25 mars, 2015 vid 21:43

    Titta bara på windguru

  • tomw

    Medlem
    25 mars, 2015 vid 21:45

    Fcoo siten är svårt. Ge mig siffror i en tabell som windguru.

  • pelle-surf

    Medlem
    26 mars, 2015 vid 07:31

    @TomW 731679 wrote:

    Fcoo siten är svårt. Ge mig siffror i en tabell som windguru.

    Svårt ?
    Spelar inte så stor roll om det är färg markerat, siffror eller tabeller, huvudsaken är att prognosen är tillförlitlig. Smhi brukar ju dessutom ha möjligheten att man kan växla mellan diagram eller tabellformat i sina prognoser. Det kan man ju ange som önskemål i enkäten, att ha möjlighet att växla mellan olika angivelsesätt så att var o en kan tyda prognosen på lättast sätt.

  • lima-ko

    Medlem
    1 april, 2015 vid 11:47

    Jag har också lite svårt att förstå vad som är svårt med FCOO.

    Välj område, bocka för [Vindhastighed] samt [Vindretning] och tryck på Play (alternativt framåt/bakåt manuellt). IMHO är det just grafiken som gör den enkel eftersom du väldigt snabbt kan bilda dig en uppfattning om vad som händer med vinden under dagen.

    Sen är ju deras app “Sejladsudsigt” helt outstanding, och min erfarenhet är att de ofta har väldigt rätt vad det gäller prognoserna.

    Jag lämnade som förslag till SMHI att kopiera FCOO så är de en bra bit på väg. Kunde de även väva in ViVa i samma site/app så är saken Biff Rydberg =).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Framtidens SMHI

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.