Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Från igår kväll i A-bay

  • lima-ko

    Medlem
    3 juni, 2012 vid 22:35

    Fan vad läckert Nicco.
    Hur är Pod Pro:n?

  • above_the_law

    Medlem
    4 juni, 2012 vid 22:07
    Lima-ko;690234 wrote:
    Fan vad läckert Nicco.
    Hur är Pod Pro:n?

    Bättre än jag ens vågat hoppas:smile:
    Absolut den skönaste kite-vågisen som jag testat för strapless.
    Vågsurfade den dessutom i fredags mellan ca kl 13-15 inte så långt från Kullen (no spot name dropping!) och blev mycket glatt överraskad. Lätt att paddla fastän den bara är 5.10 lång, satt perfekt i vågen vid take off och kändes väldigt harmonisk under fötterna!
    Jag tycker det är en absolut fullträff av Christian & Co.
    Grattis Team Tablas:-)

    Nu är man ju sugen på att testa resten av brädorna (har dock inte råd att handla eftersom vi sparar för Australien mm)…

    Cheers!

  • lima-ko

    Medlem
    5 juni, 2012 vid 11:21

    Härligt Nicco, lurar själv på en nämligen. Kör du den med några pads eller helt clean, bara vax?
    Låter perfekt att kunna paddla den också, kommer ha den framförallt för kite men kul och paddla vågor om inte vinden är där, trots att jag är riktigt medioker på vågsurf.

  • jaca

    Medlem
    5 juni, 2012 vid 14:06

    Jag hämtade min Pod Pro i fredags och körde den på Arilds Kite Wave Clinic i helgen och måste bara säga att jag är mer än jättenöjd! Köpte till en tailpad och vaxar resten. Tänkte använda Pod Pron i första hand till kajt och köpte en Beast 6’4 för min begynnande surfkarriär 🙂

  • above_the_law

    Medlem
    6 juni, 2012 vid 02:58

    Jag kör Pod:en med en tail-pad och vax. Smaksak säkert men varje gram räknas när man kör airs och aerials strapless. Jag har heller inte haft några problem med dents i däcket. Verkar som om bamboo sandwich är modellen för hållbarhet, låg vikt och ändå helt ok flex (kunde i o f s önska lite mer av det senare för lugnare gång i större sväll).
    OBS! Pod Pro 5.10 är inte någon bräda man lätt LÄR sig vågsurfa på. För att lära sig/utvecklas snabbare i Sverige så krävs mer volym ffa. En BEAST låter inte fel som sverige-sb, men är man HELT färsk på vågsurf så är det bättre att börja med longboard 9.0 eller Malibu 8.0.
    Gott att ni börjat köra ostroppat och vågsurf:-). Finns ju inget skönare och mindre skaderisk också för den delen, MEN det behöver ju inte betyda att man inte njuter av wakestyle emellanåt också när förhållandena är platta eller bara mindre vind… Tror man utvecklar kitingen mer genom att mixa faktiskt, men viktigast är ju STOKE:-)!
    CU

  • lima-ko

    Medlem
    6 juni, 2012 vid 08:19

    Jag förstår att det inte är någon vågbräda man lär sig vågsurfa på Nicco. Jag har kört en del men aldrig riktigt fastnat, är nog för lat för att paddla ;). Så fördelningen kitevågsurf/vågsurf kommer nog bli 95/5 % och då känns det överflödigt att ha en separat bräda för vågsurf.

    Ja verkligen, det är riktigt kul när förhållandena tillåter, och det är nog framförallt omväxlingen med kite som gör att jag ALDRIG kommer tröttna.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Från igår kväll i A-bay

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.