Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots frankrike- la rochelle

  • frankrike- la rochelle

    Publicerad av lina på 12 maj, 2006 vid 11:23

    jag o rasmus ska om 2 veckor till la rochelle för ett bröllop, vi flyger in från paris, hyr bil hela veckan o tar med kitegrejerna. någon som har tips på vart vi ska kita????
    kram o tack till den som vet!

    lina svarade 17 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • achates

    Medlem
    14 juni, 2006 vid 09:59
    lina wrote:
    jag o rasmus ska om 2 veckor till la rochelle för ett bröllop, vi flyger in från paris, hyr bil hela veckan o tar med kitegrejerna. någon som har tips på vart vi ska kita????
    kram o tack till den som vet!

    tips åk till (uttalas-illduree) ile de reé tror att det stavas så, ligger precis bredvid La rochelle fina stränder och man kan snabbt välja platt
    eller vågor och vindvinkel till strand
    Har bara windsurfat där men tror att det passar bra för kite

    mvh

    David

  • lina

    Medlem
    15 juni, 2006 vid 08:31

    tack för tipset david, men vi har redan varit där, hittade en pärla till spot på ile de reé, st martin heter den närmaste orten, där ligger en seglarskola och en perfekt kitespot! fick en underbart bra dag (bröllopet tog ett par dgr, sen var det vindstilla) med perfekt vind o lagom med folk.
    kanonfint!

  • lina

    Medlem
    16 juni, 2006 vid 07:25

    lite bilder från ill du reé och en magisk dag, det var jag och rasmus + ett gäng fransmän med spons från lokala surfshopen

  • lina

    Medlem
    16 juni, 2006 vid 07:28

    …. ……..

  • lina

    Medlem
    16 juni, 2006 vid 07:32

    man blir bra lycklig av att få kita!
    senare på kvällen provade vi hemmagjort gulfilter i la rochelle o sen fortsatte natten på puben, där det blev lite suddigt….

    ett mycket glatt minne!

  • carroe

    Medlem
    16 juni, 2006 vid 15:01

    oj vad fiiiint!!!

  • lina

    Medlem
    17 juni, 2006 vid 07:03

    ja det var kalasfint, två uberfina kiteminnen inom loppet av 2 veckor…. kan livet bli bättre???

    ja kanske, det blåser när jag jobbar, stiltje när jag kommer hem, var inställd på en kvällsurf igår men nej nej, blev vin i hamnen med kompisar istället. ett under att man redan är uppe…. =0) börjar 12 idag, tur! =0)
    kram kram vännen!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots frankrike- la rochelle

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.