Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Franska atlantkusten!

  • Franska atlantkusten!

    Publicerad av atomiccross på 6 september, 2009 vid 09:37

    Om jag vill ha möjlighet till att både våg- och vindsurfa, vad är det bästa stället att sticka till i Frankrike då, nu syftar jag givetvis mest på vindsurfingspots!
    mvh

    ulrik svarade 14 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • enkan

    Medlem
    6 september, 2009 vid 12:38

    Tror på Normandie och Bretagne. Har varit där men inte på surfresa så baserar på en spot guide i en gammal Plancemag. Många spots längs hela nordkusten (inte riktigt Atlantkusten iofs), vad som särskilt fastnade i minnet var bilder från Siouville – såg riktigt bra ut.

  • roding

    Medlem
    6 september, 2009 vid 14:00

    biarritz, nästan längst ner mot spanien till, några timmar från Bordaux ligger det.
    Grymmaste vågsurfingen i vart fall vet dock inte om det passar för vindsurfing.

  • schnitzler

    Medlem
    6 september, 2009 vid 14:04
    Roding;573706 wrote:
    biarritz, nästan längst ner mot spanien till, några timmar från Bordaux ligger det.
    Grymmaste vågsurfingen i vart fall vet dock inte om det passar för vindsurfing.

    Just biarritz är smockat med vågsurfare, så det lämpar väl sig sådär. om man ska köra något i närheten är exempelvis labenne mindre crowded… men om det är vindsurfing som ligger i fokus så finns det säkert mer vindsäkra ställen

  • claes6

    Medlem
    6 september, 2009 vid 15:46

    Bästa guiden till spots över hela Europa:

    https://sslsites.de/www.stoked-publications.com/

  • rille43

    Medlem
    6 september, 2009 vid 16:42

    lacanau -ocean i höjd med bordeaux. biarritz och hossegor överlägset när det gäller vågsurfing men sällan bra med vind. Jag har sett en del kitare i hossegor men sällan är det windsurfare där. lacanau har bättre vindförhållanden + att det är hyfsade vågförhållanden och jag tror att det finns en del windsurfare där(har ej varit där) Annars finns det bra windsurfing runt ile de ree och ile de orleans.

  • atomiccross

    Medlem
    6 september, 2009 vid 17:25

    Grymt, vill uppsöka något ställa man kan lita på både våg och vindmässigt och är vääldigt inne på le france 🙂
    Tack ska ni ha!

  • ulrik

    Medlem
    6 september, 2009 vid 18:08

    Jag har varit en hel del på och runt Ile d’Oleron som är toppen. God mat, relativt lite folk och bra stränder. Le Grande Plage är för det mesta ok för vågsurf. De säger att det är betydligt bättre höst-vinter då de norra stränderna funkar. De två ok vindsurfingställen med uthyrning jag hittade på ön låg på Le Perroch och Les Huttes längre upp på ön.

    Annars gillar jag Cote Sauvage nedanför på fastlandet skarpt. En riktigt bra våg och en hel del kajtare och vindsurfare. Du kan alltid kolla med folket i surfshopen i La Palmyre som är bra att fråga.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Franska atlantkusten!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.