Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots franska medelhavskusten??

  • franska medelhavskusten??

    Publicerad av anonym-anvandare på 26 januari, 2003 vid 12:54

    Någon som har varit där. Närmare bestämt Sete. hur starka är vindarna?? Hur ofta blåser det??
    Jag ska dit i början av september tror jag. Mycket tacksam för svar. Tack på förhand. // Niklas

    ………………………………………………

    RING SÅ SEGLAR VI…

    anonym-anvandare svarade 21 år sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • mozzy

    Medlem
    27 januari, 2003 vid 19:50

    Har inte varit runt Séte.
    Mina erfarenheter av franaska rivieran är inte dom bästa…
    Vi var runt St Tropez (+-10mil efter kusten). När vi var där, sommaren 2002, låg det ett högtryck över hela rivieran, vilket gjorde att det inte blåste överdrivet mycket.
    Dom två dagarna av lite dygt två vecker som det var vind var det smockfullt på dom få stränderna man fick kitesurfa på, så det finns stor potential till bra surfing.
    Dom stränderna vi var på låg iofs inne i div. städer, vilket enligt badvakterna, gjorde att det endast var tillåtet på ett fåtal 100 m på varje strand. Väl ute i vattnet var det fritt fram att härja, bara man höll sig utanför de gula bojarna (100 m från stranden).
    Enligt de franska surfarna brukar det vara bra vind från april, maj fram till “högsommaren” i mitten på augusti.
    De dagar vi körde hade vi Wipika 11,8² å Naish 15 m². Men som jag nämt innan så var inte vinden så bra just då, så stirra er inte blinda på de storlekar vi körde på.

    *Cut deep´n fly high*

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 april, 2003 vid 11:26

    Åk till franska atlantkusten istället. var på en ö som hette îl de Ré. Kilometervis av otroliga strander,långgrunt,mycket plats och vid ebb platt vatten. givet kitesurfställe.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 april, 2003 vid 09:44

    Är bra vind då mistralen blåser på! åk till Montpellier sen kan du snabbt åka till olika spots för rätt riktning. Atlantkusten är bra men när det blåser på, men vågorna är massivt feta så tappa kite=fet fuct!

    Lycka till!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 april, 2003 vid 09:49

    tackar för svaren men ja ska dit med mor å far så det blir nog inte så mycket utanför sete tyvärr. tänkte bara om nån vart i sete eller precis i närheten.

    Mvh Niklas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots franska medelhavskusten??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.