Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fredag i stockholm

  • fjant

    Medlem
    6 januari, 2005 vid 20:52

    http://www.junkshop.nu/gurra1978/Galleri/Vagbeskrivningar/Toro/index.htm

    När du passerat Torö butik är du nära, när du åkt igenom träd allen ska du upp till höger på en grusväg. I första korsningen tar du till vänster. Framme!!!

    /Fjant

    /Fjant

  • philippos

    Medlem
    7 januari, 2005 vid 01:26

    Prognoserna har droppat lite nu. Kollar man på theyr ser det ut som att vinden inte riktigt kommer att nå in till stranden. Buuuuu! Ja ja, får se hur det blir imorrn då morgonprognosen kommer. Meddelar här.

    Just nu blåser det iaf:
    gust 18,3
    min 15,2
    dir 221
    wl +45ris.

    / filip

  • fjant

    Medlem
    7 januari, 2005 vid 07:05

    God morgon! Det ser ju inte så dåligt ut. Theyr var ju lite negativa, men både vindguru och smhi tror på vind. Dessutom blir det sommarvärme!!!!! blush.gif (i luften i alla fall wink.gif)

    Då ses vi på Torö då?

    laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

    /Fjant

  • fjant

    Medlem
    7 januari, 2005 vid 07:07

    Vid fyren 08:07:
    15,1, 14,9 & 243grader.

    /Fjant

  • jonasp

    Medlem
    7 januari, 2005 vid 08:39

    Ok, håller på o packar nu. Drar senast 1015. ser riktigt bra ut med tempen, uppe i 8,3 här.
    Måste dra på takräcken också. sheit.

  • gurra1978

    Medlem
    7 januari, 2005 vid 09:03

    Kom precis hem från jobbet (började 06:00) grin.gif. Nu hinner man ju köra lite. Jag och Filip drar till Torö strax. Vi syns där.

  • johan

    Medlem
    7 januari, 2005 vid 14:32

    Nyss hemkommen från Dalarö Det var riktigt bra med vind vid 11:00 så jag började med 4,7 laugh.gif
    Sedan avtog vinden något och det var 5,3 som gällde.
    Känns kanon att ha fått 2 st segligsdagar tidigt 2005. 3:e blir väl på söndag.

    Johan

  • big_jeppe

    Medlem
    7 januari, 2005 vid 16:20

    Jag körde vid gjörwälnsbadet idag. Kom dit runt 12:30 och då var det ruskigt lungt, 2 andra surfare på plats, men en drog hem. Riggade 9,5 och stack ut, snart hade vinden ökat så att man var tvungen att byta rigg. Riggade 6,0 m2 vilket var helt rätt i byarna.Rejält byigt och långt ifrån en klockren seglingsdag, men ändå skoj att få plana lite i januari.

    Ett stort tack till er som bjöd på varmkorv och kaffe.

    Enligt Radio Stockholm så har det inte varit så här varma januaridagar sedan 1983, så passa på även om det suger att köra med handskar. Det ser ju ut att bli vind och värme även lördag.

  • jaz

    Medlem
    7 januari, 2005 vid 17:12

    Kolla in lördagen då!!!
    Bästa prognosen på sydväst på östkusten jag sett. Vanligtvis brukar ju inte vinden orka in till kusten vid denna riktning utan ligger ett par sjömil utanför. Problemet bara att som vanligt drar det över med maximum på natten. Med pannlampa och vinterneopren kanske det kan funka förståss grin.gif

  • gurra1978

    Medlem
    7 januari, 2005 vid 18:10

    Torö var svårseglat i början. Ingen bra vind på stenstranden och stora vågor (som vanligt) gjorde det oerhört svårt att bara ta sig ut (som vanligt smirk.gif). Sen vred det mot väst, blev nästan rak sideshore och vinden ökade. De blev helt enkelt skitbra segling i vågor men skönt tryck i. Sen att jag pajade brädan, fenan, maststrumpan och benet hör till vardagen efter ett surf på Torö Stenstrand ooo.gif

  • calle_b

    Medlem
    7 januari, 2005 vid 18:12

    BIIILDER!!!! Sukta, sukta, sukta, sukta….

    Fan va avis man är!!

  • jonasp

    Medlem
    7 januari, 2005 vid 18:19

    Har lite bilder på min vanliga kamera men de dyker upp här förr eller senare om det nu blev någe bra bilder.
    Jag körde i kärringviken först lite underriggad med 5,7 sen blev jag rätt nedkyld o trött när vinden ökade. synd att det inte va varmare i vattnet.
    Men det var bra premiär o dessutom kul. för att var i januari e det helt godkänt. fast det kändes likadant som precis efter islossning förutom att det blev mörkt så tidigt.

  • calle_b

    Medlem
    7 januari, 2005 vid 19:19

    Ok.

    Kärringviken måste ganska fin med vågor o allt, eller var det för mycket väst? Jajja!

    Själv får jag nog vänta till just islossningen innan det blir något…

    Ha d gott

    /calle i ide

  • jonasp

    Medlem
    7 januari, 2005 vid 19:32

    Jag tyckte vissa vågor blev rätt bra. även om det säkert inte e optimalt med min freestyle samt att jag var riktigt ovan. Riktningen tycker jag var bra.

    Imorgon e det storm, havet kommer va helt tokigt men jag tror inte jag kan åka imorgon.

  • donpedro

    Medlem
    7 januari, 2005 vid 19:55

    Ja, det va helt ok i kärringviken idag. Synd bara att den riktigt bra vinden dröjde, och kom först när man redan blivit lite trött, men men. En riktigt bra dag för att vara i januari.

    Sällan har uppehållet mellan sesångerna varit så kort endast cirka 3 veckor. tongue.gif

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fredag i stockholm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.