Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fredagssurf med middag (Trälhavet, Österskär)

  • Fredagssurf med middag (Trälhavet, Österskär)

    Publicerad av stefanlindmark på 9 juli, 2009 vid 11:27

    Hej! Dags för en liten idé.

    Fredagens prognoser lovar bra vind och jag räknar med att få fin åkning på Trälhavet ut från Österskärs havsbad.

    Surfar man kommer ju även hungern. Så jag har bokat upp After Surf på strandens restaurang “Gröna villan”. Två bord väntar på oss klockan 20.00. Restaurang/cafe öppet i övrigt från 11.00 och serverar både lunch, fika och dricka av olika slag.

    Hör gärna av dig om du tänker komma! Blir vi fler än 8 behöver jag boka ytterligare bord och stället har högt publiktryck.

    Välkommen!

    (Bifogad prognos är från 13:20 torsdag)

    stefanlindmark svarade 14 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • staffomania

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 13:54
    stefanlindmark;558132 wrote:
    Hej! Dags för en liten idé.

    Fredagens prognoser lovar bra vind och jag räknar med att få fin åkning på Trälhavet ut från Österskärs havsbad.

    Surfar man kommer ju även hungern. Så jag har bokat upp After Surf på strandens restaurang “Gröna villan”. Två bord väntar på oss klockan 20.00. Restaurang/cafe öppet i övrigt från 11.00 och serverar både lunch, fika och dricka av olika slag.

    Hör gärna av dig om du tänker komma! Blir vi fler än 8 behöver jag boka ytterligare bord och stället har högt publiktryck.

    Välkommen!

    (Bifogad prognos är från 13:20 torsdag)

    Jag funderar på ta ledigt imorgon för att dra ut och köra lite.. Fast vet inte om jag pallar och åka till bortom åkersberga. Hur lång tid kan det ta från Fruängen? Det är ju i och för sig en stor fördel om det finns ett fik i krokarna. Då kan man kanske t o m locka med sig tjejen och Lillbarbro.

    Ska iallafall tänka på saken.. Annars kanske det blir Södertälje Vindsurfingklubb som väl funkar ok på s-sv.

  • stefanlindmark

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 14:21
    staffomania;558166 wrote:
    Jag funderar på ta ledigt imorgon för att dra ut och köra lite.. Fast vet inte om jag pallar och åka till bortom åkersberga. Hur lång tid kan det ta från Fruängen? Det är ju i och för sig en stor fördel om det finns ett fik i krokarna. Då kan man kanske t o m locka med sig tjejen och Lillbarbro.

    Ska iallafall tänka på saken.. Annars kanske det blir Södertälje Vindsurfingklubb som väl funkar ok på s-sv.

    Stranden ligger i Åkersberga och inte förbi. Man svänger in höger före Åkersberga centrum och kör 2 km längs Österskärsvägen tills den tar slut vid vattnet.

    Det finns fik+restaurang, gräsmatta, sandstrand, picnicbord, badbrygga och liten gräsplan med fotbollsmål om man vill hitta på annat än vindsurfing.

  • rosen

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 20:54

    fan vilket trevlig initiativ!
    tyvärr fast på landet denna gång, annars hade jag gärna kommit.

  • staffomania

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 21:10

    Jag och en kompis prövar fan Österskär.. Vi kommer väl dit vid 12 någon gång. Tyvärr upptäckte jag att mitt 6,4 segel pajat men det blir väl till att köra på de största grejerna som vanligt.

  • goretex

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 21:14

    Jag är så jäkla sugen… Vart på skidsport och dräglat över nya prylar idag… Inget köp dock.
    Får se vad det blir för spot men Brevik/Österskär skulle va kul att testa…
    Är egentligen bortbjuden på middag vid 18.30 :-S

  • stefanlindmark

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 22:29

    Blir tidigt morgonpass med ett par andra. Kör ut från Österskär som ligger här.
    Sedan jobba, hämta upp Ulrika och surfa eftermiddag fram till middag.

  • stefanlindmark

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 22:39
    staffomania;558276 wrote:
    Jag och en kompis prövar fan Österskär.. Vi kommer väl dit vid 12 någon gång. Tyvärr upptäckte jag att mitt 6,4 segel pajat men det blir väl till att köra på de största grejerna som vanligt.

    Parkera då vid stora parkeringen, gärna nära mitten. Närmaste vägen till stranden är en 20 meter gångstig där ni har ett grönt hus (restaurang/café) precis till höger om stigen och ett litet gult hus (klubbhus vindsurf/kajak) längre fram till vänster.

    Riggning lämpligast nedanför gula huset, på gräset bredvid grillplatsen. Launch i vattnet rakt utanför, till vänster om badarnas bojlinje. Det går att gå hela vägen ut på öppet vatten om man håller sig till vänster invid vassen och köper lite blålera runt fossingarna.

    Bilväg från stan: E18 norrut, avfart Åkersberga, ~8 km österut, rakt fram i första rondellen, höger i andra rondellen och direkt över järnvägen, följ samma väg över kanalen och 2 km rakt fram hela vägen till vattnet. Fri guidning på noll sju sex 126 99 91.

  • goretex

    Medlem
    10 juli, 2009 vid 05:55

    stefanlindmark: Ge gärna en rapport efter ditt förmiddagspass om du har möjlighet =)

  • stefanlindmark

    Medlem
    10 juli, 2009 vid 06:25
    Goretex;558315 wrote:
    stefanlindmark: Ge gärna en rapport efter ditt förmiddagspass om du har möjlighet =)

    Will do! Tänkte SMS:a till surfnet så poppar det upp här.

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    10 juli, 2009 vid 06:38

    Supertrevligt inititativ ! Surfpolarna vill ner till öppet hav dock för att slippa chopp och köra så små prylar som möjligt….

  • goretex

    Medlem
    10 juli, 2009 vid 12:36

    Så är hemma nu och ska börja packa…. nån som vet hur det ser ut där ute på vattnet?

    [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=67083″]Surfnet.se – Observations – http://www.Surfzone.se[/ame%5D
    Ser nice ut =)

    Jag och “BUDDA” kommer nog hamna på Brevik…

  • stefanlindmark

    Medlem
    10 juli, 2009 vid 15:33

    Åkt 5.5 precis. Kalasdag.
    Blev dock inget middagsgäng idag.

  • staffomania

    Medlem
    10 juli, 2009 vid 18:13

    Min sufkompis körde fel och hamnade i Brevik, så de blev till och köra där. Strålande sol och bra tryck i byarna..

  • goretex

    Medlem
    10 juli, 2009 vid 18:27

    Premiär-åk för mig idag på flera år… satan så tungt de va… Ringrostig DeLuxe!

  • stefanlindmark

    Medlem
    11 juli, 2009 vid 08:53

    Det blev runt 12-13 st som åkte vid Österskär från o till under fredagen.
    Sista brädan drogs upp ur vattnet 20.05 — en tandemformula riggad med 15 kvm.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fredagssurf med middag (Trälhavet, Österskär)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.