Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fredans surf i Stockholm

  • Fredans surf i Stockholm

    Publicerad av dude på 9 maj, 2003 vid 21:00

    Jag försöker bilda mig en uppfattning om hur det ligger till med väderfenomenet här i Stockholm så jag tänkte höra med er som vart ute om fredagen. Jag börjar med spekulationerna:


    saxat om fredan


    knutte skrev 08/05/2003 21:21
    Verkar kunna bli halvdrag i väst-sydväst enligt Foreca. Är det för mycket väst för Fituna? Är det en Görvälndag? Måste bestämma mig i ottan så att jag eventuellt packar bilen och åker till jobbet idiot-tidigt och sticker ut tvåsnåret…

    Calle B skrev 08/05/2003 23:26
    Tvåsnåret låter bra, med tanke på att alla källor jag kikat på säger att det kommer blåsa mest just då. Själv så blir det jobb precis runt den tiden… Så här blir d morgon surf vid Viggbyholm om det inte är för mycket väst….
    Det blir till att kliva upp runt 8.30 imörrn
    Ha d gott och må det blåsa tok imorrn!!!

    Calle B skrev 09/05/2003 08:31
    Gommorrn, fy fan va tidigt.
    Nya uppdateringar:
    Ett par upphetsade tallar, sågs ca 08.29.15 röra på sej ordentligt och fladdra mycket ingivande och besvärat.
    08.30.02 så dånar en vindby förbi huset och väcker upp mej rejält. Om 20 min kommer polarn och hämtar upp, sen ner till Viggbyholm.
    Ses där!

    Pär C skrev 09/05/2003 11:09
    Torö kanske? Landsort ca 14 m/s 245* (VSV).
    Björkvik funkar nog inte, för mycket väst.
    Rasta lär vara grymt, men har aldrig varit där.
    Vilket dilema, det blir nog Torö./ Pär C.

    dude skrev 09/05/2003 13:43
    Fick höra att Torö gått bort tidigare idag och likväl Fituna där vinden vart för mycket västlig och att Rasta, längst ut på Ekerö, vart riktigt bra. Själv är jag i startgropen nu i stan så det blir Erstaviken som är snabbt att komma till.
    /N


    slutsaxat



    jag nu om fredan 09/05/2003 23:00
    Erstaviken ökade från byig av-och-på 6.2-vind vid tre, till överriggat 6.2 i byarna och planing 90% av tiden. även 5.9 var riktigt kul att köra fast det inte planade hela tiden. fem la vi av men det blåste på …en typiskt riktigt bra dag på Erstan med fem sex personer där.
    Jag undrar bara om Fituna kom igång vid tretiden som det gör ibland. Och hur det var på andra ställen?
    /N

    calle_b svarade 21 år sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • calle_b

    Medlem
    10 maj, 2003 vid 16:47

    Ahhh.

    Fin morgon, jag drog ut på Stora Värtan med 5.8:an och körde ut och in, bytte till 5.2:an och körde me den i tre timmar, planing nästan hela tiden. Vinden kom i stora sjok, i några fall,toköverriggad 5.2:a, speciellt ett då jag klantade mej och fick en 30 m tailwalk med min lilla vågis på 75liter.Resulterade i en spinout som inte var av denna värld. Helt kortfattat: Sjukt bra dag och drag, men tyvärr mycket skäll från chefen….

    Det var min dag det, och sen idag så fick jag en byig 5.8:a på samma ställe i 4 timmar, i konstant slör. Ni förstår inte hur underbart det är med en följebåt smile.gif smile.gif smile.gif !!!!!

    Som vanligt kom den riktiga vinden precis när vi körde tbax..
    Men sån´t behöver man juh inte ens skriva.

    Ha d gott smirk.gif

  • boman

    Medlem
    11 maj, 2003 vid 05:11

    Nice!
    4 timmars slör låter greate, var det på en och samma bog? smile.gif

  • calle_b

    Medlem
    11 maj, 2003 vid 14:37

    hehe. Tyvärr inte…. Och jag måste erkänna att jag körde lite halvind oxå när det blåste lite mindre. wink.gif

    Mera sådana dagar, bitte.(Fast gärna 5.2 eller 4.2….)

    Ha d gött

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fredans surf i Stockholm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.