Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestyle bräda runt 5000kr

  • Freestyle bräda runt 5000kr

    Publicerad av henke201 på 9 januari, 2006 vid 18:03

    Är på jakt efter en Freestyle bräda för runt 5000kr.
    Kraven är inte så höga men det jag söker är något att lära sig på men även kunna utvecklas ett tag på den så man slipper köpa en ny efter ett halvår.
    Jag väger inte mer än 60-65kg så jag tror inte jag behöver så pass stor bräda… Men nu är det upp till er och säga vad ni tycker 🙂

    bigpete svarade 18 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    9 januari, 2006 vid 21:08

    Det finns mycket bra att välja på i den prisklassen.

    Skriv lite mer om dina segelstorlekar, var du seglar, vilken typ av segling du föredrar och om du har tänkt (eller har) andra brädor så kommer det lite vassare tips. Kolla runt lite på köp å sälj och fråga sen här, vetja!

  • henke201

    Medlem
    9 januari, 2006 vid 21:15

    Jag kör just nu segel mellan 4,0-6,3 och det är väll ungefär där omkring. Just nu har jag en Mistral screamer oxå på 88liter men tanken är väll att bara köra på den nya brädan i stort sett.
    Jag fick syn på en annons på en RRD TwinTip på 90liter från 03 som skulle gå på 4,900kr men tycker det låter lite mycket, eller ja det hänger ju på skicket…

  • hakman

    Medlem
    10 januari, 2006 vid 12:07

    Man borde väl kunna få loss en Compstyle för under 5 lappar? Det e ganska ultimat i sådana fall.

  • dr-masse

    Medlem
    11 januari, 2006 vid 09:57

    Eftersom du ändå har kvar den lite mindre brädan kanske du skulle slå till på en 100-liters? Lite stor för din vikt kanske, men lättare att hitta sådana och du kommer ha väldigt skoj före ALLA andra, ah!

    TwinTipen på 90 är ju teoretiskt (min favvogren) rätt för dig och din vikt, men som sagt – går du upp lite i volym så blir alternativen många fler. Jag tror du kommer att kunna hitta en hundraliters freestalj som passar fint, kanske inte kalas med 4.0 dock men från fyrhalv upp till sexhalv. Fanatic Skate, JP, F2 Compstyle, RRD, Tabou, Starboard – många finns det!

  • henke201

    Medlem
    11 januari, 2006 vid 12:54

    Okej, fick lite panik igår om att jag inte skulle hitta en annan bräda i så fint skick så jag åkte iväg och köpte den 😉

  • dr-masse

    Medlem
    11 januari, 2006 vid 13:12

    Najs, blev det twintipen? Tror du kommer att gilla den.

    Surfa På!

  • henke201

    Medlem
    11 januari, 2006 vid 13:18

    Ja de fick bli den, inga skador alls på den så de va bara att slå till 😉
    Äckligt att de blåser fint idag men där är ingen annan ute på vattnet och killen jag brukar surfa med bangar ur 🙁 men men de kommer fler dagar

  • babilidoo

    Medlem
    11 januari, 2006 vid 16:43

    drygt att man slutar som senast när det blåser.. får väl ta fram snowboarden o bryta benen istället

  • henke201

    Medlem
    11 januari, 2006 vid 17:06

    Jag som körde ut till Habo för att se om du va där idag och snurrade segeln men där va ju inte någon ju… Är så sjukt sugen på att testa brädan de känns inte som man klarar hålla sig hela vintern utan de får väll bli surf nu nån gång snart hoppas jag! Du kör fortfarande väll Mattias?

  • babilidoo

    Medlem
    11 januari, 2006 vid 17:40

    nu blir de mest surf på internet..blåser de så sticker jag ut. blir mycke häng i klagshamn till våren tror jag .förra året körde vi badbyxor i maj

  • henke201

    Medlem
    11 januari, 2006 vid 17:45

    Okej jag är inte sen där till sommaren, får se hur de blir med jobb och sådär bara men de får lösa sig!

  • bigpete

    Medlem
    17 januari, 2006 vid 06:41

    Compstyle 244 eller 246 skulle jag rekommendera för i den prisklassen.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestyle bräda runt 5000kr

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.