Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestyle bräda , vilken?

  • Freestyle bräda , vilken?

    Publicerad av anonym-anvandare på 14 januari, 2000 vid 10:46

    Hej
    Kör med vågis 255 och 5.3 har också en 6.2 vågsegel som jag vill ha en passande freestyle bräda den skall alltså kompleterra det jag redan har.
    Hur tidigt planar de moderna dörr liknande brädorna egentligen?
    Har sneglat på Drops Splash (259*59 98L) samt AHD Maxx (250*58 ?L).
    Jag väger drygt 70kg och har seglat i 10 år så jag kommer igång rätt tidigt på min vågbräda därför vill jag ju inte köpa en alltför liten frees. bräda som börjar kännas rätt först när jag ändå hade planat med vågbrädan.
    Ni som vet och testat brädor av den här typen delge era tankar till mig?
    Nu planar jag ungefär vid 7 m/s med vågbrädan men kan man komma ner till 5 m/s med de nya moderna frees. brädorna så får jag nog skaffa mig en sådan.
    Tacksam över seriösa svar.
    MVH
    Anton

    linsurfer svarade 24 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    14 januari, 2000 vid 11:07

    Välkommen i klubben! Sväng in under “Den ultimata kombinationen” så kan du få ta del av tankar i den här riktningen…(Skriv lite oxå, vet jag, så håller vi igång rejält här!)

    Surfa På!

  • linsurfer

    Medlem
    14 januari, 2000 vid 17:46

    Om du redan har en 255 så satsa på en lite större än Maxxride 58 den är gjord för segel upp till 6.0 och det kan du ju nästan köra med din 255. +100 l ska du nog satsa på. Har själv en TT Max på 108l, kan lungt köra 7.0 med den och lite till.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestyle bräda , vilken?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.