Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestyle Klagshamn 29-30 maj

  • emmiroosling

    Medlem
    27 maj, 2010 vid 16:52

    Jag vill också vara med! Jag säger fortfarande Haga, möjligtvis Torhamn för dit är det inte jätte långt! Vill bara påminna alla om de göttiga Hagahänget plus att hela stan kommer vara fylld av snygga baltjejor.. (typ som jag) utgång på byttan?! eller möjligtvis Palace för Hagen!

    Haga kommer bli grymt! min röst läggs därför på Haga/Torhamn!

  • kiropraktorn

    Medlem
    27 maj, 2010 vid 17:04

    Tjena !
    Vi är tre Stockholmare som ska ner till Lund-Malmö i helgen. Vi är inte superduktiga men har brädor på 90-100L. Kan jag få lite tips på bra spots Fre, lörd? Haga och Torhamn ligger inte i området va om vi skulle vilja kolla in tävlingen? Tacksam för tips ! Mvh Urban

  • s-1441

    Medlem
    27 maj, 2010 vid 18:08

    Torhamn är ett sjukt bra ställe ! och jag vet inte om det finns något vandrarhem nära. karlskrona ligger inte så långt ifrån och likså nättraby och där finns det vandrarhem !
    Min röst går på torhamn !

  • s-1441

    Medlem
    27 maj, 2010 vid 19:30

    Just nu så är prognosen bäst i torhamn och haga ! så vad säger ni ?

  • lillhagen

    Medlem
    27 maj, 2010 vid 20:09

    Efter att ha ringt runt och diskuterat prognoser med ett antal deltagare skjuter vi på beslutet om plats tills imorgon förmiddag. Prognoserna är fortfarande lite skakiga och det verkar bara va bra chans för vind på lördag så vare sig det blir ostkusten eller västkusten får några köra många mil för lite surf…

    Alternativen är Fiskebäck eller Torhamn. Ska man gå på rättviseprincipen så är det ju västkustens tur eftersom förra tävlingen gick på Öland. Vi kommer ta ett gemensamt beslut dock som dels bygger på möjligheterna att få igenom en riktigt bra tävling och hur många som kan delta. Just nu fördel Torhamn i vindprognos men Fiskebäck har större chans för fler deltagare…

    Som sagt beslut imorgon förmiddag så kolla prognoser och ge mig input om vad ni tycker och om ni kan vara med!

    //Henrik

  • glader

    Medlem
    27 maj, 2010 vid 20:45

    Vilken prognos är det som visar mer vind på Ostkusten? Tycker att allt jag kollar på talar för Gbg eller norr därom.

    (PS. Kör inte inte Freestyle och är således inte med och tävlar. Det enda trick jag kan är speed-into-white-cloud.:tongue:)

  • pelle_o

    Medlem
    27 maj, 2010 vid 21:02

    Är det någon som snackat med Torhamnssurfklubb om tävling där??

  • styret

    Medlem
    27 maj, 2010 vid 21:55

    Om ni kör i Torhamn kan ni passa på att testa boendet på bensinmacken i Jämjö. Har alltid varit lite fascinerad av det stället.

  • donpedro

    Medlem
    27 maj, 2010 vid 22:11

    Jag röstar för Haga Torham eller Gotland! Blir tight att hinna komma fram i tid annars med tanke på färjehelvetet… Proggen ser iallafall i nuläget bättre ut på Gotland än Fiskebäck.

  • andreasalm

    Medlem
    28 maj, 2010 vid 06:58

    1. Jag är lite tveksam för regnet som ska dra in över västkusten….?
    Ser ut som att vinden kommer med regnet, och då kan det ju bli hur som helst, när det sedan
    klarnar upp så ska ju vinden försvinna. Men det blir säkerligen seglingsbart…

    2. Det är västkustens tur!

    3. Blir tävlingen någon annanstans är Fiskebäck är vi för få för att genomföra den!

    / A

  • hakman

    Medlem
    28 maj, 2010 vid 07:20

    Nej, alla pratar om hur bra det är här, och hur bra det är där, när sanningen är den att Shitbay är bäst på(i) Väst i Sverige. Vad som än sägs kan man inte komma ifrån att vi har minst strand, störst klippor, smutsigast vatten, kraftigast båttrafik, flest bildäck, snabbast ankor, mest gömda grund och en vit boj som man kan hoppa över samlade på minst yta. Själva inramningen av bukten är som en enda stor läktare, som man dessutom åker in mot, vilket gör det mycket i publiksynpunkt. Att vi sedan har de varmaste duscharna och en våtgräns i klubbstugan behövs egentligen inte nämnas…

    Gå inte över ån efter vatten, kom till Borgen och se Bäcken istället.

  • lillhagen

    Medlem
    28 maj, 2010 vid 07:46

    Andreas det ska va sol på förmiddagen och dagen å sen mulna på framåt em/kväll…

    Lutar starkt åt fisken nu om man väger in vind, deltagare och turordning…

    Petter du gillar ju att glida runt på våra klippor och helt själv är du ju inte i bilen, du har väl Persbrandt å gänget med dig?

  • andreasalm

    Medlem
    28 maj, 2010 vid 08:00

    Kanske dags att byta namn på tråden….

    Jag får nog invänta Petter om det blir fisken och rullar väl från Kalmar tidigast 21.00 ikväll.
    Blir ju bris på Haga idag med, så måste hinna med det också!

    Men ni har nog rätt i att blir det något så blir det fiskebäck, men sätt ner foten och posta det då!
    Så får vi väl se hur många som dyker upp, men det låter ju som att det blir gwc klubbmästerskap!

    Riggade och klara på trädäcket 10.00 eller vad är det som gäller?

    / Andreas

  • lillhagen

    Medlem
    28 maj, 2010 vid 08:42

    Yes så gör vi… Jag öppnar en ny tråd

    //Henrik

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestyle Klagshamn 29-30 maj

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.