Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestyle SM – Lomma

  • Freestyle SM – Lomma

    Publicerad av inge på 30 maj, 2006 vid 16:43

    Hej på er!

    Är det någon idé att man åker till Skåne?..
    Kommer man få se någon action från freestyle eliten och kommer det bli någon F2 Speed Challenge?

    Grill – Inte grill?
    Pils – Inte pils?

    Info bitte!
    /J

    inge svarade 17 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • clemens

    Medlem
    30 maj, 2006 vid 16:51

    Det kommer bli brutalt! Grym action på vattnet och på land.
    Alltså, en feeting till grillfest på lördagen.

    http://www.lewold.se/Sm/index.htm

  • styret

    Medlem
    30 maj, 2006 vid 20:43

    är det nått band som lirar eller?

  • henke201

    Medlem
    30 maj, 2006 vid 22:10

    nope, kommer dock va en dj som spelar… kommer bli bra drag!!

  • jester

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 07:08

    F2 Speed Challenge kommer att gå av stapeln. Förhoppningsvis dyker det upp fler speedare än på Haga.

  • inge

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 16:13

    Som det ser ut nu verkar det bli mer vind på hemmaplan….. men lite windsurifng jippo är ju aldrig fel så det får bli….

    Om man övernattar i buss, finns det tillgång till WC och dush liknande apel nere hos er? Eller var är stället att vara?

    /J

  • klang

    Medlem
    1 juni, 2006 vid 07:50

    Det finns två campingar i närheten, Lomma camping och Habo Ljung camping. Tävlingsområdet är i HaboLjung, så den är klart närmast.

    LBWS klubbhus ligger på Lomma “beach”, och det är även där festen kommer vara. Det finns en hamntoalett i närheten som man kan använda, ifall man behöver parkera i närheten av Lomma lördag natt och schlappa i bilen… det tänkte jag göra. Men det lär ju bli rätt trångt så man får kanske räkna med att inte kunna parkera precis vid klubbstugan.

    Det kommer säljas fest++ biljetter (fest+käk) 80 kr under lördagen fram till ca: 15:00, efter det är det festbiljett (fest utan käk) 50 kr som gäller.

    Om det inte blåser (vilket det SKA (annars j….r)) har vi planerat en massa populära lekar så som “segelsprånget”, “calypsokastet”, “f2prime-vpolo” etc… så misströsta inte om det inte ser ut till att blåsa… det blir kamp oavsett…

    /Klang

  • s

    Medlem
    1 juni, 2006 vid 17:11
    Klang wrote:
    Det finns två campingar i närheten, Lomma camping och Habo Ljung camping. Tävlingsområdet är i HaboLjung, så den är klart närmast.

    LBWS klubbhus ligger på Lomma “beach”, och det är även där festen kommer vara. Det finns en hamntoalett i närheten som man kan använda, ifall man behöver parkera i närheten av Lomma lördag natt och schlappa i bilen… det tänkte jag göra. Men det lär ju bli rätt trångt så man får kanske räkna med att inte kunna parkera precis vid klubbstugan.

    Det kommer säljas fest++ biljetter (fest+käk) 80 kr under lördagen fram till ca: 15:00, efter det är det festbiljett (fest utan käk) 50 kr som gäller.

    Om det inte blåser (vilket det SKA (annars j….r)) har vi planerat en massa populära lekar så som “segelsprånget”, “calypsokastet”, “f2prime-vpolo” etc… så misströsta inte om det inte ser ut till att blåsa… det blir kamp oavsett…

    /Klang

    Calypsokastet! Jag kan gissa vad det är. Synd att jag är axelskadad, annars hade ni fått er en match! Men jag kommer dit och hejar på!

    Eller förresten, det skall ju blåsa! Så det blir tävling på vattnet istället!

    /Staffan

  • klang

    Medlem
    1 juni, 2006 vid 19:12
  • klang

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 17:40

    Det smäller imorrn… estimat -> mer än 100 pers på festen…

    BLÅS…

    /Klang

  • henke201

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 17:42

    såg ut som de hade varit mer än 100 pers i båten oxå för den delen.. men nu är den uppe igen och även bottenpluggen är i denna gången 🙂

  • adloon

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 18:11

    Är bilden tagen i lomma?

  • inge

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 19:41

    Mmmm. låter som det kommer bli ett trevligt kalas nere i Lomma. (om jag åker nu kommer jag vara nere ….. …. .. .)
    Jag valde helt enkelt att stanna hemma, hoppas på lite 5.7 segling i Apelviken imorgon istället.

    Lycka till alla arrangörer och deltagare, hoppas att det blir bra vind.

    Bilden är för övrigt från Jeri, Brazil, Dec 2005

    /J

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestyle SM – Lomma

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.