Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestyle v.s. Freeride

• Freestyle v.s. Freeride

Publicerad av anonym-anvandare på 15 augusti, 2001 vid 09:26

Ska man köpa en Freeride eller Freestylebräda???
    Ska investera i en bräda på 100-110 liter som komplement till min vågbräda och vet inte om jag ska välja freeride eller freestyle. Är förtjust i att hoppa och leka, snurra segel, segla lättvindssegling i swell m.m. Men jag gillar också att dundra fram så snabbt som möjligt á la slalomsegling.

Kan komma över en bra Freeridebräda till ett mkt bra pris och undrar om någon kan upplysa mig om hur stora skillnaderna egentligen är mellan brädtyperna freestyle och freeride. Skulle en freeridebräda på drygt 100 liter, 174 lång och 59 bred funka för mitt trixande, lekande och hoppande eller måste/bör man gå på en freestylebräda för att kunna göra detta fullt ut? Vilken brädtyp är mest allround egentligen?

Abivalente Rob

fredrik-plantin svarade 23 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • aerial-arnie

Medlem
    15 augusti, 2001 vid 18:44

du gillar att snura o trixa men också att går skitt snab. Då skulle jag välja en freestyle bräda. Dem är kanske inte lika snabba som freeride brädor men är självklart gjort för att trixa o snura med, och det är freeride inte. Blir det freeride då går du mest bara fort medan du med freestyle kankse inte går lika fort men ända tillräckligt fort för att får en kick OCH du kan snurra!!

själv har jag en mistral score v111. Och för att den är så kort och ”loose” på vatnet får man en bra fartkänsla ändå och medan det är een freestyle bräda, jibar den som en wienerschnitzel i en het stekpanna!! KÖP FREESTYLE MED ANDRA ORD. din freeride på 100l, 274 /59 är för lång och därför klompig att trixa med

holländare, som har blivit local på lomma stranden, kallat oftast för den ”snurrande” holländare

• fredrik-plantin

Medlem
    15 augusti, 2001 vid 21:06

hey! .. kolla in starboards… carve serien ..tro du hitta nåt du gilla där

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestyle v.s. Freeride

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.