Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestylebräda

  • Freestylebräda

    Publicerad av bohm på 18 februari, 2010 vid 21:58

    Vilken är den bästa freestylebrädan, och varför? Får gärna vara brädor från 06 och framåt.

    Det vore tacksamt om ni som svarar dessutom väger upp med att skriva vilken bräda som är dålig eller åtminstone mindre bra och som man kanske ska strunta i att köpa…

    doc svarade 14 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    19 februari, 2010 vid 09:10

    Det beror nog väldigt mycket på vad du söker för egenskaper i din bräda och vad du vill bli bättre på i din segling. Vissa är ju mer allround, andra mer dedikerade fristilsmaskiner. Tror knappast att det finns en som är “bäst”, utan snarare att du kan spana in några utvalda kandidater som det gäller att hitta i rätt skick och till rätt pris.

    Så – lite mer info om dig, din segling å hur du vill åka e nog bra för relevanta tips.

  • bohm

    Medlem
    19 februari, 2010 vid 11:46

    Jag vill ha en som planar tidigt och som även funkar när det är lite mer choppigt vatten. Jag är i princip helt nybörjare vad det gäller freestyle, men har ganska mycket rutin bakom mig.

    Jag hade tänkt att köpa en freestylewave men har kanske ångrat mig… vet inte riktigt…. Brädan ska iaf komplettera min 74 liter evo (som jag kommer använda när det ska vågridas). Kanske är det en freestylebräda som har vissa waveegenskaper jag letar efter.

  • dr-masse

    Medlem
    19 februari, 2010 vid 12:28

    Då bör nog en fsw som har mycket freestyle i sig funka bra. Möjligtvis en lite mer allround freestyle.

    Men en bräda som min förra JP Freestyle 100, som jag gillade mycket på plattare vatten, skulle jag aldrig ta ut i några vågor, t ex.

    Jag är usel på freestyle, men tycker det är grymma brädor för allmänt plattvattenskul å bra träning för vågseglingen.

  • johan-g

    Medlem
    19 februari, 2010 vid 12:43

    Här finns ett test på freestylebrädor för 2009, kan kanske vara till hjälp.

    http://www.boardseekermag.com/windsurfing-equipment-tests/freestyle-test-overview-2009.html

    Tror som Masse att en freestyle som är lite mer allround skulle passa. Har själv en Goya freestyle som jag tycker funkar bra till både freestyle och bump & jump, jag är supernöjd med den.

  • doc

    Medlem
    20 februari, 2010 vid 17:18
    bohm;599032 wrote:
    Kanske är det en freestylebräda som har vissa waveegenskaper jag letar efter.

    Kanske du som jag skulle snegla lite åt en Tabou 3S…
    Ack, om ändå plånboken inte var så föräldrapenningstunn…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestylebräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.