Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestyletävlingen Haga Park Kristiflygare!

  • Freestyletävlingen Haga Park Kristiflygare!

    Publicerad av andreasalm på 10 maj, 2010 vid 06:35

    Nå, då börjar prognoserna dyka upp. Så vad säger ni som tänkt att komma till Haga?

    Freestyletävlingen kommer endast att pågå 2 dagar, antingen tors-fre, fre-lör eller lör-sön!

    Vilka dagar det blir avgör vi här tillsammans!

    Såvida inte alla har tänkt att vara på plats samtliga dagar så att vi kan ha alla dagar
    som stand by.

    För er som vill se inbjudan igen så finns den här:
    http://www.owc.nu/fileupload/hagapark_freestyle_2010.pdf

    Varmt välkomna! / Öwc

    speedkenta svarade 14 år sedan 9 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • enlight

    Medlem
    10 maj, 2010 vid 08:44

    Vindprognosen ser inte så lovande ut. :-/

  • karapp

    Medlem
    10 maj, 2010 vid 09:50

    Gött att se att det blir tävling!

    Röstar på alla dagar! Torsdag eftermiddag – hela fredagen – hela lördag – söndag förmiddag, så alla hinner dit och hem.

  • s-1441

    Medlem
    10 maj, 2010 vid 13:22

    kommmer befinna mig där hela helgen från tors-sön så för mig spelar de inte så stor roll när de blir ! bara de blir vind ! prognosen ser ju inte så jätte lovande ut , eller va säger du andreas?

  • martinlundgren

    Medlem
    10 maj, 2010 vid 13:39

    lördag -söndag ..ser ju definitivt bäst ut nu ..

  • s-1441

    Medlem
    10 maj, 2010 vid 13:43

    men de är fortfarande inte bra eller?

  • surfslusken

    Medlem
    10 maj, 2010 vid 14:37
    martinlundgren;610937 wrote:
    lördag -söndag ..ser ju definitivt bäst ut nu ..
    S-1441;610939 wrote:
    men de är fortfarande inte bra eller?

    De e väl bara en fråga om inställning, eller va säger du Kulan?

  • donpedro

    Medlem
    11 maj, 2010 vid 10:31

    Jag skulle uppskatta om det var ok att anmäla sig runt lunch på torsdagen, eftersom färjan kommer till oskarshamn vid 0910. Annars kan jag vara standby samtliga dagar!

  • lillhagen

    Medlem
    11 maj, 2010 vid 11:07
    donpedro;611079 wrote:
    Jag skulle uppskatta om det var ok att anmäla sig runt lunch på torsdagen, eftersom färjan kommer till oskarshamn vid 0910. Annars kan jag vara standby samtliga dagar!

    Glöm inte packa piratflaggan!

    GWC dyker oxå upp runt lunch eller strax efter på torsdag, sen är vi på plats under alla dagar.

    Andreas har skickat ett pm till dig, vet inte om du sett. Kolla det och ring mig när du kan.

    //Henrik

  • andreasalm

    Medlem
    11 maj, 2010 vid 19:38

    Alla som har hört av sig till mig kommer att anlända runt torsdag lunch, prognoserna ändras hela tiden, och för tillfället ser det ut att kunna bli lite vind på lördagen i alla fall.

    Det bästa hade ju varit att försöka köra tävling tidigast torsdag eftermiddag, och senast söndag förmiddag.

    Och för er som inte vill vara på Haga och vänta på vind i 4 dagar får väl själva kolla prognosen, och själva avgöra om ni tror det blir surfbart eller ej.

    Som vanligt så kan man inte göra alla nöjda, det är därför jag ber er om råd här.

  • speedkenta

    Medlem
    11 maj, 2010 vid 20:06
    andreasalm;611191 wrote:
    Alla som har hört av sig till mig kommer att anlända runt torsdag lunch, prognoserna ändras hela tiden, och för tillfället ser det ut att kunna bli lite vind på lördagen i alla fall.

    Det bästa hade ju varit att försöka köra tävling tidigast torsdag eftermiddag, och senast söndag förmiddag.

    Och för er som inte vill vara på Haga och vänta på vind i 4 dagar får väl själva kolla prognosen, och själva avgöra om ni tror det blir surfbart eller ej.

    Som vanligt så kan man inte göra alla nöjda, det är därför jag ber er om råd här.

    Idag var det ingen prognos vinden var nästan 11m/s
    Har kollat på 4 vädersajter
    En säger svag nordlig vind .En säger sol vid öland och kusten regn i inlandet
    Väst till sydvästvind. En säger ost och regn.
    Sen det där askmolnet så stämmer inget
    Så det enda som är stenklart är ölen i kylskåpet
    Tror att det är för tidigt än

  • s-1441

    Medlem
    12 maj, 2010 vid 06:01

    alla prognoser ser olika ut och de ändras förv varje dag som går. nu säger dom ju att de inte ska regna alls så mycket som de sa innan, även att de ska lite vind på lördag, söndag ser ännu bättre ut. men har ni en båt andreas så kan vi ju köra wakeboard och sånt om de inte blåser 🙂

  • andreasalm

    Medlem
    12 maj, 2010 vid 16:33

    Ingen prognos visar minsta tecken på vind i morgon! Så alla som har tänkt att anlända under torsdagen kan ta det lugnt. (Om det av någon anledning skulle ske ett mirakel kommer vi inte att dra igång någon tävling (registrering) innan 14.00).

    Som det ser ut nu är nog lördag-söndag bäst?

    Det går självklart bra att registrera sig på fredagen, eller lördagen om inte tävlingen dragit igång tidigare.

    Man får då själv avgöra om man tror det blir surfbart eller ej.

    Mvh: ÖWC

  • s-1441

    Medlem
    12 maj, 2010 vid 17:07

    Just nu ser söndag bra ut :D:D , 10 m/s väst ! hoppas !!!

  • speedkenta

    Medlem
    12 maj, 2010 vid 17:23
    S-1441;611360 wrote:
    Just nu ser söndag bra ut :D:D , 10 m/s väst ! hoppas !!!

    Jag älskar positiva människor som ser ljuset i mörkret.
    Och se på fan nu åskar det
    I förtälten blåser det kuling redan imorgon

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestyletävlingen Haga Park Kristiflygare!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.