Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Front Page 2000 eller Dramweaver 4

  • Front Page 2000 eller Dramweaver 4

    Publicerad av levieux på 14 februari, 2004 vid 15:20

    Håller på att skappa en webbsida.

    Har tillgång till både Front Page 2000 och Dreamweaver 4 men vet ej vilken är bäst.

    Vad tycker ni?

    styret svarade 20 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • endy

    Medlem
    14 februari, 2004 vid 15:27

    Kör frontpage om du inte vill krångla till det….
    Mer funktioner i dreamweaver dock..

  • styret

    Medlem
    14 februari, 2004 vid 15:39

    dreamweaver.
    frontpage är bara skräp.
    dreamwever tar iofs någon dag eller två att lära sej men det är det helt klart värt.

    om du undrar nått. http://www.webdesignskolan.com

  • lundvall

    Medlem
    14 februari, 2004 vid 18:15

    Kör dreamweaver. Det är bäst!

  • johan_m

    Medlem
    14 februari, 2004 vid 19:35

    Nej skall man programmera skall det göras i Notepad.
    Ev i ett program där du fortfaradnde får skriva all kod med kanske lite hjälp.. ex. Homesite

    //johan

  • styret

    Medlem
    14 februari, 2004 vid 21:07

    baah!
    crap crap crap
    tillexempel dreamweaver gör hemsideskapandet så mycket lättare och för oss otåliga själar som ändå har ett rätt gott öga för tillexempel design så är program som dreamweaver klockrena.

    att tycka att hemsidor ska knackas för hand är ungefär som att tycka att man inte skulle få använda photoshop för att fixa till bilder.

    dessutom får man oftast fixa till fineserna med hjälp av egen kod även i programmen.

  • johan_m

    Medlem
    14 februari, 2004 vid 21:14

    Jo det förståss.. Men den största nackdelen är all “skit kod” som programmen lägger till själv, och som inte har någon som hels funktion och som gör att den blir hur grötigt som helst i koden, vet ej om dreamweaver gör det men jag vet att frontpage gör det iaf..

    Ex så lägger den till textstorlek och stiltyp m.m i varje koddel den skapar, vilket gör att man inte kan utnyttja stylecheets så man lätt kan ändra storleken på ett ställe och ändringarna gäller alla, och inte behöva gå in på varje enskilt ställe i koden och ändra.

  • styret

    Medlem
    14 februari, 2004 vid 21:24

    jo den nackdelen finns även i dreamweaver och den är jävligt jobbig.

  • johan_m

    Medlem
    14 februari, 2004 vid 21:59

    Okej. Ja den nackdelen är större än fördelarna i programmen tycker jag, men annars så tycker jag det är bra att använda ex frontpage för att programera i. Men som sagt Nackdelarna överväger fördelarna och därför så vill jag inte använda programmen, därav min inställning till det hela.

  • styret

    Medlem
    14 februari, 2004 vid 22:15

    okej. då är vi överens om att vi inte är överens.
    hehe ett bra uttryck som används alltför sällan smile.gif

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Front Page 2000 eller Dramweaver 4

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.