-
Front side i Apelviken?
Ni som seglar Apelviken mycket – hur många ggr har ni kunnat rida vågor front side hittills i år (ung)?
Har fått för mig att det nästan aldrig fungerar. Säg att jag har fel..
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Front side i Apelviken?
Ni som seglar Apelviken mycket – hur många ggr har ni kunnat rida vågor front side hittills i år (ung)?
Har fått för mig att det nästan aldrig fungerar. Säg att jag har fel..
Nu har jag visserligen inte seglat så mycket i Apelviken i år, men har ändå två saker att säga.
1. Det är nästan aldrig “klockren sidvind” i Apelviken, även om det ofta hörs extatiska rop i stilen “wow, det var klockren sidvind”. När man väl utsätts för verkligen klockren sidvind märker man först att vågridningen fungerar fantastiskt bra och undrar om man fått en Lidnersk knäpp. Sanningen är dock bara (iallafall i mitt fall) att det helt enkelt är otroligt mycket lättare att få till vågridningen när man får de där extra 20 gradernas vinkel som oftast fattas i Apelviken.
2. Det går att rida frontside i till och med rak onshore, det är bara det att det krävs mer och annorlunda teknik och att det inte blir lika radikalt. Ibland blir det till och med löjligt oradikalt. Själv tycker jag trots detta att en och annan frontsidesväng hör till och de senaste två-tre åren har jag nog kryddat varje seglingstillfälle i Apelviken med minst en vågridningsliknande svängmanöver i frontsideutförande.
Ola H.
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
För att ge den bästa upplevelsen använder vi teknologier som cookies för att lagra och/eller få tillgång till enhetsinformation. Genom att samtycka till dessa teknologier kan vi behandla data såsom surfbeteende eller unika ID:n på denna webbplats. Att inte samtycka eller återkalla samtycke kan negativt påverka vissa funktioner och egenskaper.
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Front side i Apelviken?
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.