Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Frosties reklam

  • Frosties reklam

    Publicerad av alexasu på 30 november, 2011 vid 13:39

    Snubblade över den här fantastiska reklamen för kellogs frosties på tuben:
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=3UXGb9Wwagk”]Kellogg's Frosties – Reklam nostalgi – YouTube[/ame]
    kommentarer är nästan överflödiga…

    doc svarade 12 år, 5 månader sedan 8 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • fraddanr

    Medlem
    30 november, 2011 vid 16:00

    Haha, och jag kan inte göra annat än att fylla på med Falles tandkrämsreklam från 80-talet 😛

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=086KSWhPc1c”]http://www.youtube.com/watch?v=086KSWhPc1c[/ame]

  • aronh

    Medlem
    30 november, 2011 vid 18:41

    “Schmeckt wie kaugummi!” Jag saknar Bamsetandkrämen från när jag var liten.

  • alexasu

    Medlem
    30 november, 2011 vid 18:53
    alexasu;676471 wrote:
    Snubblade över den här fantastiska reklamen för kellogs frosties på tuben:
    Kellogg’s Frosties – Reklam nostalgi – YouTube
    kommentarer är nästan överflödiga…

    Ingen som noterar dubbningen av barnen vid 0:05-0:07? Vad fick dem att välja den dialekten?
    Vad fick kellog’s att marknadsföra frosties som något nyttigt för aktiva människor?
    Alla reklamerna med folk som sportar måste vara filmade inom 30 minuter från intag av flingorna innan de socker-crashade allihopa…

  • alexasu

    Medlem
    30 november, 2011 vid 18:54

    Ingen som noterar dubbningen av barnen vid 0:05-0:07? Vad fick dem att välja den dialekten?
    Vad fick kellog’s att marknadsföra frosties som något nyttigt för aktiva människor?
    Alla reklamerna med folk som sportar måste vara filmade inom 30 minuter från intag av flingorna innan de socker-crashade allihopa…

  • jesper-b

    Medlem
    1 december, 2011 vid 09:01

    Tja visst var det bättre för… eller. Jag har haft rätt intensiva diskussioner med min kollega i Tyskland, dvs den tyska HSM-importören. Jag och flera med mig har varit rätt störda av hand reklamkampanjer ofta med rätt porriga bilder på tjejer. Men han gjorde äntligen det jag alltid hävdat borde vara riktigt bra reklam – byt ut den rump-putande Reef-reklam- bruden mot en rump-putande grabb. Han gjorde just det och dessutom med sig själv som model…

    http://blog.hotsailsmaui.com/2011/01/germany-story-behind-ad.html

    Hjälp vad har jag ställt till med!? Tillbaks till den dubbade 80-tals reklamen!

    /JB

  • andersbq

    Medlem
    1 december, 2011 vid 10:46

    Tacksam om jag slipper se dina skinkor, Jeppe!

  • mr-jibe

    Medlem
    2 december, 2011 vid 09:55

    Någon som tyckte det behövdes mer gaygrabbar i sporten eller…? 😉

  • jesper-b

    Medlem
    2 december, 2011 vid 10:54
    Mr.Jibe;676610 wrote:
    Någon som tyckte det behövdes mer gaygrabbar i sporten eller…? 😉

    ABSOLUT!
    Jag tycker det behövs mer av alla typer av grabbar och tjejer, oavsett om de är hetro eller gay. Problemet är att några av dessa kanske känner sig uteslutna snarare än inbjudna om vi går för långt i “grabbighet”, sexism och likande.

    /JB

  • mr-jibe

    Medlem
    4 december, 2011 vid 20:28
    Jesper B;676614 wrote:
    ABSOLUT!
    Jag tycker det behövs mer av alla typer av grabbar och tjejer, oavsett om de är hetro eller gay. Problemet är att några av dessa kanske känner sig uteslutna snarare än inbjudna om vi går för långt i “grabbighet”, sexism och likande.

    /JB

    Tycker dock det redan borde vara gaystämplat att “mingla” runt på stranden med andra grabbar (i många fall även sk gubbar i 40 årsåldern 😀 ) i tajta gummidräkter så jag förvånas att “dom” inte är fler…

    Alltså, det där minglet är ju en del av surfingen, att snacka med massa andra sköna trevliga surfare 😀

    -Kristofer

  • jesper-b

    Medlem
    4 december, 2011 vid 21:25

    Vet inte vad du menar med “gaystamplat” och jag vet inte vilka du menar med “dom”. Gubbar i gummi kan nog både vara vi och dom, liksom straight och gay. I min värld är VI lika välkomna och det finns ingen poäng med att göra några till dom.

    Puss!

    /JB

  • charlieb

    Medlem
    5 december, 2011 vid 07:24
    Mr.Jibe;676827 wrote:
    Tycker dock det redan borde vara gaystämplat att “mingla” runt på stranden med andra grabbar (i många fall även sk gubbar i 40 årsåldern 😀 ) i tajta gummidräkter så jag förvånas att “dom” inte är fler…

    Alltså, det där minglet är ju en del av surfingen, att snacka med massa andra sköna trevliga surfare 😀

    -Kristofer

    Jadu , Kristofer. Själv är jag förvånad att du kläcker kommentarer över dom som du inte tycker ska få vara på stranden när du är där. Är inte det där Gay-rädslan lite ute nu? ungefär som knas, bauta och spisa. Rätt var det är så har världen snurrat vidare och kvar är du med kommentarer som inte landar speciellt bra.

    C

  • mr-jibe

    Medlem
    5 december, 2011 vid 20:27

    Oh herregud! Shit va ni missförstod mig! Skalla aldrig mer uttala mig om sådant på nätet igen! 😉 Jag menade kort sagt att jag inte är förvånad över att fler av “dom” (gayfolket, som jag kanske inte borde kallat för dom) borde vara en del av surfingen iomed gummidräkter! Tror jag kanske strödde mer salt i såren men ta för fasiken allt med en nypa salt grabbar! Inte mindre det jag säger! 😀

  • mr-jibe

    Medlem
    5 december, 2011 vid 20:29

    Oh herregud! Shit va ni missförstod mig! Skall aldrig mer uttala mig om sådant på nätet igen! 😉 Jag menade kort sagt att jag är förvånad över att fler av “dom” (gayfolket, som jag kanske inte borde kallat för dom) borde vara en del av surfingen iomed gummidräkter! (gardering eftersom att ni tenderar misstolka allt jag säger: alla homosexuella gillar inte tajta dräkter!) Tror jag kanske strödde mer salt i såren men ta för fasiken allt med en nypa salt grabbar! Inte mindre det jag säger! 😀

    Med gaystämpeln syftar jag till att jag ett fåtal gånger blivit kallad homo på skoj av folk för att man har en tajt gummidräkt på sig alltså inget illa men’t från min sida.

    Sen åter igen, du missförstod mig helt och hållet Charlie! Har aldrig sagt eller menat att vissa (i detta fall gayfolk) inte skall få vistas på stranden! Inte förbjudas från att vistas nån annanstans heller!

  • jesper-b

    Medlem
    5 december, 2011 vid 22:36

    Mr jibe… jag är bara munter, glad, gay… no worries! /JB

  • charlieb

    Medlem
    6 december, 2011 vid 08:29

    Undrar om de är en del av surfingen, brukar du fråga alla på stranden och deras sexuella preferanser?

    När någon säger till dig att du ser Gay ut i din gummidräkt, är det då positivt eller lite raljant. Om det skulle vara så att du ännu inte hunnit fråga alla på stranden om deras sexuella preferans och någon stog brevid och hörde din käcka kommentar som var Gay, skulle de bli glada eller mindre glada över denna gummifråga? Kanske du har supersyn och extra superkrafter som gör att du ser vem som är gay och inte? Vilka som har söner eller döttrar som är gay?

    Du behöver inte min förlåtelse, bara du är fullt medveten att några av de som läste detta inlägg av dig är berörda på olika sätt.

    c

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Frosties reklam

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.