Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing FS Extacy VS rookie?

  • FS Extacy VS rookie?

    Publicerad av 19861743 på 2 mars, 2005 vid 10:29

    Hej!

    jag har flugit en cquad6.3 och nu funderar jag starkt på att köpa en rookie2. ännu hellre skulle jag vila ha en extacy men det tillåter inte min ekonomi just nu.

    frågor:

    hur är rookie2 jämfört med extacy?

    hur fungerar depower systemet på dessa drakar?

    stannar man draken för att ge depower och “gasar” på den för att få drag? så funkar det ju i princip på cquaden

    hur funkar dessa drakar i svängar? (cquaden var ju bedrövlig där och stannade ofta helt mitt i eller efter en sväng!)

    övriga synpunkter på val av drake är välkommna!

    MVH Linus

    cortex svarade 19 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • ldt

    Medlem
    2 mars, 2005 vid 12:54

    Om du tänkar at anvenda den på vatten, då är det Extacy du skal ha.

  • 19861743

    Medlem
    2 mars, 2005 vid 14:01

    ja jag vet, men hur är det med prestanda mellan modellerna?
    att kitesurfa får jag nog tyvärr vänta med tills jag har råd.

    Extacy har ju fått fina recenssioner och rookie2 beskrivs som “nära” likvärdig med extacy.

    Vad är det som skiljer i egenskaper bortsett från vattenstart?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 mars, 2005 vid 18:02

    Svar till:


    Hej!

    jag har flugit en cquad6.3 och nu funderar jag starkt på att köpa en rookie2. ännu hellre skulle jag vila ha en extacy men det tillåter inte min ekonomi just nu.

    frågor:

    hur är rookie2 jämfört med extacy?

    hur fungerar depower systemet på dessa drakar?

    stannar man draken för att ge depower och “gasar” på den för att få drag? så funkar det ju i princip på cquaden

    hur funkar dessa drakar i svängar? (cquaden var ju bedrövlig där och stannade ofta helt mitt i eller efter en sväng!)

    övriga synpunkter på val av drake är välkommna!

    MVH Linus

    [/ QUOTE ]

    Skicka ett mail till Kaj i Uppsala. Eller ring. Han kan ALLT! Grym kille med superkoll på Flysurfer (Kaj är Flysurfers återförsäljare i Sverige) http://www.kajtech.se

  • stebe

    Medlem
    2 mars, 2005 vid 19:27

    Cool, koppom-surfer cool.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 mars, 2005 vid 22:12

    Ska du köra på vatten så köp en beggad 03, dom fuinns billigt, sen är allt bättre än c-quad, På snö skulle jag nog köpa den största rookien, som enda kite..

  • cortex

    Medlem
    3 mars, 2005 vid 15:50

    Nu e jag tebax från Mexico. 🙂

    Ville bara påpeka för alla som läser tråden att jag finns på [url=”http://www.kajtech.nu.”]www.kajtech.nu.[/url]
    KajTech.se snoddes av någon nisse med en rosa villa. Så det är alltså *inte* min websida… lyckligtvis.

    Fast du hittade ju mig tillslut iaf som tur var.

    För er andra som undrar så är Rookie2’ans prestanda väldigt lik Extacyns. Det som skiljer i flygegenskaper är att Extacyn är snäppet vassare än R2’an när man kör onhooked p.g.a det mer avancerade linsystemet samt att R2’an är gjord endast för snö/land eftersom det är en öppen foil.

    R2’an hoppar kanonfint, är stabil och dessutom *billig*. Bommen är i aluminium istället för kolfiber för att man ska kunna hålla priset nere.

    6’an och 9’an finns som “basic” edition och i “gold”. Basic har en icke-roterande leash samt ingen snabbjusterbar statisk trimmer. Gold har dessa features. Givetvis kan man köpa en Basic och sedan uppgradera den när man vill.

    /Kaj(Tech)

  • skye10

    Medlem
    4 mars, 2005 vid 17:57

    Ha ha, ja jävlar! Just det Kaj, du har ju .nu!

    Vem fan köper en domän och lägger upp en bild på sitt rosa hus??

  • cortex

    Medlem
    5 mars, 2005 vid 17:04

    Ja man kan ju undra. Snubben svara dessutom inte på mail. Man kanske skulle peka om kajtech.se till mina nameservers istället. Undrar hur långt tid det skulle ta innan han upptäckte det. grin.gif

    /Kaj(Tech)

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing FS Extacy VS rookie?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.