Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fuerte April

  • Fuerte April

    Publicerad av steffo på 14 januari, 2002 vid 12:27

    Det har varit en del snack om Fuerte nyligen men vilka förhållanden kan man vänta sig i April?
    Swellet kommer från ca N vilket betyder att Cotillo med omnejd får bra vågor med vind från höger, oftast.
    Flag Beach mfl får vinden från vänster men hur är det med vågorna? Vrider dom runt eller är det bara vindvågor.
    Någon som varit där och kan berätta mer om vind och vågor?

    Är hopplöst inkörd på vänster och är ute efter bra resmål under våren som kan stilla mitt “down the line” begär!

    /Steffo

    nik svarade 22 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • steffo

    Medlem
    16 januari, 2002 vid 07:15

    Kom igen nu!!

  • nik

    Medlem
    16 januari, 2002 vid 08:30

    Det du säger om Cottillo stämmer rätt bra med vad vi har upplevt där.
    Gällande flagbeach har jag själv inte seglat där i bra förhållanden men enligt rykten skall det vara ett helt ok ställe även på vårkanten.
    Kan dock meddela att förra året så skulle vi mjukstarta med att köra plattvatten nere på Sotavento, vi möttes då av 1-2 meters riktigt fina vågor och hade det några fler dagar där nere.
    Så i år kommer vi att hålla till nere i Sotavento och bråka med tyskarna.

    Har tyvärr inte mer info om norra delen

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 januari, 2002 vid 21:57

    Swellen bryter ju in från väster och rundar på olika sätt tex ned mot Corralejo. Så det är inte glasklart hur det beter sig på norra kusten på olika ställen. Men varför inte ta med ön Lobos i beräkningen det är ju inte speciellt långt dit ut från Flagbeach. Då väljer du ju helt själv förutsättningar. Helt. Ta en dag och drag ned till Punta De Jandia längst ut på sydväst-spetsen.
    Norra Fuerte är bäst

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 januari, 2002 vid 16:01

    Tja!

    Jag och Kalle (V-tuna) har funderat på att sticka v16-17. Nån av K-öarna eller Marocko. Vilka fler från Gävle ska till Fuerte? Ju fler mot tyskarna desto bättre.. 😉

    http://surf.to/mvs

    Rock on,

  • nik

    Medlem
    18 januari, 2002 vid 07:02

    från tungsurf(gävle) kommer jag ,mac och junior(tomas wall) sen följer några 08 oxå med som stöd mot den tyska invasionen. bla. johan skidsport gelander, honken och per cullin.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 januari, 2002 vid 15:24

    kul! när är ni där?

  • krille

    Medlem
    20 januari, 2002 vid 01:32

    Faan att man inte platsar, har inget i klädväg med neon-färger. Kan ni tänka er lodisar i pereforin med endast svart gummi eller??
    /Krille
    Ps skall vi kolla in om ngn leker i sanden eller????? Ds Ledord…*DRAKAR*
    Ps2 Vi får väl åka och kolla att det inte blir tyskar av er………över en rökork……

  • nik

    Medlem
    21 januari, 2002 vid 06:47

    vi kommer att finnas på plats mellena den 4 och 18 april

  • nik

    Medlem
    21 januari, 2002 vid 06:52

    klart att ni är välkomna ändå men nog tycker jag att ni åtminstone kan ha ett neon pannband eller scarf.

    Klart mycket svårare att bygga figurer i sanden i sotavento med tanke på vinden 😉 men det går rykten om att nordmännen är på plats även i år.

    Klart ni ska komma men vi får se om inte det blir vi som omvänder er till äkta neontyskar.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fuerte April

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.