Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fuerte i feb

  • Fuerte i feb

    Publicerad av anonym-anvandare på 12 december, 2001 vid 09:17

    Funderar på att ta lite semester och åka till Fuerteventura i början av februari. Har ngn koll på om det är vindsäkerti februari, var hyr man bil och annat kul om Fuerte?
    /fredrik

    surfare_flicka svarade 22 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 december, 2001 vid 09:53

    Har iofs aldrig surfat på Fuerte (fegade ur pga 20ms frånlandsvind), men vad jag vet så lär vintern vara lågsäsong för surf.
    Lite info:
    I norr har du Corralejo (flag beach) som verkar hyfsat bra, fast jag hade nog satsat på att ta mig söderut till Sotavento istället (F2-centret ligger där om jag minns rätt). Jag vet att killarna på flag beach kan hämta upp dig på flygplatsen samt förvara dina grejor, men då är du ju som sagt fast uppe i norr..
    Kolla in http://www.flagbeach.com för mer info.

  • krille

    Medlem
    12 december, 2001 vid 12:56

    Tjena!
    Vi har varit på Fuerte i slutet på mars dom senaste två åren och bott i Corralejo. Hyrbil är ett måste, det är fan så mycket trevligare och det är där man vill segla då det som sagts tidigare på konfen inte är mycket till vågor på Sotavento (mestadels cross off eller off) men vindsäkert. Sist seglade vi alla dagar utom en med 5.3 som störst. Dock är det Flag-Beach eller Cottillo som gäller om man vill ha vågor, och även vill svinga en bägare på tex Corky’s eller nåt. Hyrbil kan man boka själv (tex Avis eller Cijo) eller genom Rachel på Flag-beach även om man inte tänker bo på några av deras ställen. Plocka bilen på flygplatsen då man anländer, för att sedan pröjsa den på stranden ngn dag då man passerar Flag…..klockrent. Och har man bil så, och om det mot förmodan inte skulle blåsa i Norr kan man ringa till F2-centret på Sotavento för att höra att det blåser pung och sedan bila ner (10mil) och få segla 4.2 med tokdrag i frånlansvinden.
    När det gäller vindstatistiken i Feb så är den ju bättre ju närmare sommaren man kommer, dock kan man inte flyga direkt till Fuerte efter påsk, så under sommaren får man tex ta färjan från Lanzarote om man vill dit, starkare vind men mindre vågor,
    Se Flag-Beach hemsida tex för vindstatistik på : http://www.flagbeach.com
    /Krille

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 december, 2001 vid 14:53

    tackar för fina tips

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 december, 2001 vid 10:00

    japp

  • nik

    Medlem
    14 december, 2001 vid 14:53

    åka i år igen?

    vad jag vet så åker vi ner den 4/4 eller däromkring.

  • krille

    Medlem
    17 december, 2001 vid 11:38

    Tjaba Nic!
    Vi har ej bestämt oss, men det kan mycke väl bli så. Dock så blir det Corralejo och bil osv om vi nu åker ner.
    CU Krille

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 december, 2001 vid 15:10

    hmm

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 december, 2001 vid 15:12

    hmmmmmm

  • hesse

    Medlem
    22 december, 2001 vid 13:57

    Tjenare.

    Det finns två huvudsakliga surfcenters, ett av dom ligger söder om flyg platsen på ett ställe som heter sotavento. där är det en jävla massa tyskar och plattvatten, dom har bra prylar till uthyrning.
    Det andra stället år placerat i corallejo (på flag beach) som ligger på norra delen av ön.
    detta stället är att föredra. dom har fanatic brädor och north segel. uthyrningen ligger på stranden och vattnet har allt man kan önska.
    hyfsade vågor och plattvatten för dom som vill ha det. När det inte blåser kan man våg surfa nästan varje dag. men det finns bara tunga longboards och mini-mals att hyra så ta med din egen eller köp en där nere. en hyfsat fin vågsurfing bräda kan man få för under 2000skr.
    Att hyra bil går det att göra över allt i corallejo och det är dessutom ganska billigt. 4500-10000 pesetas per dag och det blir ju billigare ju längre man hyr. Se upp med försäkringar för dom flesta täcker bara olyckor på asfalts vägarna som i övrigt är som F1 banor.. mkt fina.
    En slutsats är att det är bäst att bo i corallejo.
    Vindsurfing utrustning kostar ca: 1500skr per vecka att hyra.
    ha det.
    kolla länken:
    http://www.planetwindsurf.com/destinations/fuerteventura/index.stm

  • wsurfer

    Medlem
    25 december, 2001 vid 13:23

    Om man säger som så:
    Jag sticker dit i övermorgen och kommer hem om två veckor. Då kan du få en rykande färsk rapport.
    /Marcus

  • surfare_flicka

    Medlem
    25 december, 2001 vid 13:29

    Jag åker till Jandia den 14 februari, så vi kanske ses !!!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fuerte i feb

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.