Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Fuerte – ta sig dit efter påsk?

  • Fuerte – ta sig dit efter påsk?

    Publicerad av adde på 8 mars, 2002 vid 08:06

    Elaka rykten säger att det inte ska gå att flyga direkt till Fuerte från svedala efter påsk. Någon som vet mer exakt? Hur tar man sig dit annars? Båt från annan ö? Flyga från danmark?

    Funderar lite på fuerte istf GC i sommar.

    /adde

    anonym-anvandare svarade 21 år, 12 månader sedan 3 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 mars, 2002 vid 10:10

    Flyg till Lanzarote och ta färjan över.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 mars, 2002 vid 15:37

    Ta ett billigt flyg till spanien från sverige å så inrikes flyg därifrån till fuerte…. Kanske lönar sig??

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 mars, 2002 vid 15:38

    Det är helt korrekt att det inte går att ta sig till Fuerte direkt med flyg efter påsk. Anledningen till det är att Medelhavs områdena öppnar upp och de skandinaviska researrangörerna vill styra alla solbadare dit eftersom avtal är skrivna med hotell mm.
    Men som någon påpekat så är förmodligen det enklaste att ta flyget till Lanzarote och sedan färjan till Fuerte, den tar inte mer än 30min så det är en baggis!
    Däremot går det flyg från Tyskland och England året runt, men jag vet inte hur kul det är att vara där på sommaren när engelsmännen invaderar. Fuerte är deras “Gotland”.
    Förövrigt blåser det riktigt bra på vissa ställen runt Medelhavet sommartid, så det kanske inte är nödvändigt med Fuerte då, såvida man inte vill besöka Kontaktos förstås!!!*ler*

    getwet69

  • judo-freddan

    Medlem
    8 mars, 2002 vid 21:30

    Vilka ställen i medelhavet tänker du på? Grekland?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 mars, 2002 vid 20:46

    Japp, det var Grekland jag tänkte på. Har en del vänner som varit i Grekiska archipelagen på sommaren och det har blåst duktigt hela tiden. Även kollat vindstatistik på internet och kan bara konstatera, det ser bra ut, jäkligt bra…!
    getwet69

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 mars, 2002 vid 14:11

    Snacka med kilroytravels. Jag bokade resa till lanzarote den 9 April genom dem. Snart bär det av!!!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 april, 2002 vid 22:59

    Håller med några tidigare inlägg ang grekland.
    Var på Naxos i somras o det vär grymt bra.
    Bra utrustning att hyra till bra priser. Ett vågigt spot o ett plattvatten spot. Rekomenderas å de varmaste. Min bästa surfresa någonsin. Rhodos ska vara bra men vet inte själv vet bara att jag kommer att vara där mellan 14 apr till okt så det får fan vara grymt där annars gråter jag.

    Må bra o surfa fett

    // Andreas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 april, 2002 vid 14:19

    [censored] jag skulle nog inte klara mer än en månad i Grekland, jag verkligen hatar Grekiskmat. Men skulle det var bra surf så kanske man ser genom fingrarna när det gäller deras överjävligt äckliga käk.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 maj, 2002 vid 10:32

    var på Naxos-låter fantastiskt intressant???

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Fuerte – ta sig dit efter påsk?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.