Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fuerteventura – Corralejo

  • Fuerteventura – Corralejo

    Publicerad av mackan på 28 januari, 2000 vid 19:20

    Ska snart till Corralejo, Fuerteventura. Har aldrig varit där förr, så tänkte be om lite info. Skulle vara bra om någon lämna några tips om barer, stränder och annat. Naturligtvis även windsurfing. Har inga större erfarenheter, så tänkte fråga om det finns nån som har koll på kurser och liknannde.
    Någon som ska dit v7-8 förresten?
    Jag sticker då iaf. Blir rock ‘n roll om man jämför med Sverige (4gradder & regn för tillfället).

    mackan svarade 24 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • johan-s-2

    Medlem
    29 januari, 2000 vid 12:48

    Jag var där förra påsken en vecka, det blåste bara typ 2 dagar under vecka jag var där, själv hyrde jag grejjer på
    Fanatic-Arts test senter, det funkade bra, men det var ingen försäkring på prylarna så hade jag pajjat nåt hade det bara varit att pröjsa. så man vågade inte riktigt gå för fult. Vågerna var fina för vindsurfing, väldigt bra att hoppa lite sämre att rida.
    En dag åkte vi lite längre norr ut till ett ställe som heter Cotiljo (kommer inte riktigt i håg hur det stavas) där fanns de grymma vågor fasten att det inte blåste, typ 4-5 m och en masa vågsurfare och sandstrand det var lite lurigt för det visade sig att det var j-ligt strömt.
    Men vill du fa fin vågsurf så är detta drömmen.

    MVH
    Johan S

  • paddy

    Medlem
    30 januari, 2000 vid 23:19

    Helt rätt!!!

    Corralejo är ett riktigt soulsurfer paradise!?!! eller nåt.
    Mitt i stan finns ett bra uteställe, precis vid Club Mistrals center. Har dock glömt namnet. Bra är det i alla fall. Som sagt ligger alltså Club Mistral mitt i sta´n.
    I Cotillo är det tungt surf. Vågen är flera hundra meter lång men tyvärr så dumpar den rätt fort så det är ett mycket svårt ställe att segla på. För det mesta blåser det från styrbord. För att komma hit måste du dock ha bil, det är ett par mil från Corralejo. Är du sugen på att surfa eller body boarda så är Rocky Point i östra delen av Corralejo ett perfekt ställe vid lågvatten. R P ligger från Club Mistral sett rakt ut längs stranden. Vid lågvatten får man gå ut på det torra revet. Ta på skor!!! Ett annat mycket fint surfspot är utsidan på hamnen, en fin vänster som kan bli ca 2 meter. Passa också på att besöka NO WORK TEAM butiken på huvudgatan…

    Vill du ha mer info maila mig, surfersworkshop@hotmail.com

    Surf´s up

    Paddy S-447

    Surfers Workshop Malmö

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 januari, 2000 vid 06:25

    Gå in på ÖWCS Hemsida dom har lagt ut bilder från Fuerte som är tagna för några veckor sen. Rocky Point är stället korten är tagna på. Gå till Corkys på kvällen så får du info var du skall segla dan efter.
    hemsida.owc.nu

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 januari, 2000 vid 08:52

    Det finns två surfcenter, ett mitt i stan som (enligt min uppfattning) inriktar sig på nybörjare, och ett ca 2 km från stan på Flag Beach.
    Centret vid Flag Beach är mycket bra, de har Fanatic och Art. Det finns möjlighet till brädförvaring och ordnar nybörjarkurser i
    både vindsurfing och draksurfing. Vinden vid Flag Beach kommer från babord vid nordlig vind, vilket är det vanliga. Man har då cross-shore
    vind. På vintern är dock förhållandena lite osäkrare, och vinden kan komma från andra håll.
    För att hitta till Flag Beach är det bara att gå strandpromenaden söderut om du inte har bil, annars kör mot Puerta del Rosario tills du ser ett
    träskjul som det står “Windsurfing School” på.
    Home Grown är ett schysst uteställe, det finns även en surfshop med samma namn. Bägge ligger mitt i stan.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 januari, 2000 vid 20:35

    Jag har också svaga minnen från detta ställe som inte blir fullt förrän tvåtiden och stänger kl 05,00.
    Det heter Waikki vet ej om stavningen stämmer

  • mackan

    Medlem
    1 februari, 2000 vid 17:06

    adressen till öwc funkar inte…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fuerteventura – Corralejo

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.