Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fuerteventura i November

  • Fuerteventura i November

    Publicerad av mysticpearl på 21 september, 2011 vid 13:38

    Ska iväg till Fuerteventura i November är det bestämt, dock är det inte klart vart vi ska bo blir antingen Sotavento eller Flagbeach.
    Sotavento har jag hört är vindsäkert men kanske inte lika starka vindar och mer plattvatten gämfört med Flagbeach som ligger uppe i norra delen.
    Tips mottages gärna, är inte ute efter extrema vågor utan vill ha relativt platt, lite vågor/chopp vatten skadar dock inte.
    Vilket ställe har bäst uthyrning? (ska hyra bräda+rigg)
    Hur mycket blåser det normalt ? (segelstorlekar?)
    Är det vindsäkra ställen båda två?
    långgrunt? sandbotten? (sätter inte vattenstart helt än)

    Som sagt november är det som gäller.

    claes6 svarade 12 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • nachoman

    Medlem
    21 september, 2011 vid 13:57

    Min erfarenhet är ganska begränsad av Fuerte men under den vecka jag var där var det alltid ganska mycket vågor vid Flagbeach och de andra norra delarna. Ibland rätt brutalt.

  • claes6

    Medlem
    21 september, 2011 vid 14:38

    Har bara varit i Corralejo och på Flagbeach är det som sagt rätt mycket vågor, och dessutom en del stenar. Du får nog räkna med bomhögt när det blåser hyfsat. Uthyrningen är helt ok. Det finns en hel del spots på norra delen, både grymmare (inte för inte som PWA kör Fuerte Classic där) och snällare – bl a lagunen inne i stan med flera uthyrare (som dock är lite sämre än Flagbeach). Men i november är det inte så vindsäkert – var där runt jul ett år och det var väl 50/50 med timmar på vattnet, och då ganska långt ifrån episka förhållanden.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fuerteventura i November

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.