Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Fuerteventura-Sotavento-jandia

  • Fuerteventura-Sotavento-jandia

    Publicerad av ceasar på 25 mars, 2003 vid 13:57

    Jag ska fara med flickvännen dit om 13 dagar, saken är den att hon hatar att jag kitar… Är det någon som ska fara dit som man kan smita iväg med nån dag(8/3-22/3)?! kanske finns nån som har varit där som kan ge nå råd/tips?

    finns iaf en grym sida därifrån…

    http://www.rene-egli.com/

    MVHHHHHHHHH/ Johannes

    larssa svarade 21 år sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • melker

    Medlem
    26 mars, 2003 vid 08:37

    hahaha flickvän som hatar kite känns igen. Jag var med min flickvän i just Sotanveto och det gick alla tiders för att det är vid lagunen som ligger vid Rene egli center som det är finast på hela i Jandia. Lite klurigt att hitta dit var det, men åk ner till Rene egli center och fråga hur du kommer till lagunen så är det no problem.

    /DaNieL

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 mars, 2003 vid 19:08

    Jaså, grymt! vi kommer bo på stella canaris, 20 min från kitecentret! hmm, du som vart där nere, äre nåt drag för övrigt, fester, pubar, discon och liknande?? jag har ju hört att det är rätt lugnt där, och det är ju en anledningen till att vi far… fast jag hade ju en baktanke hehe..kite!!

  • melker

    Medlem
    27 mars, 2003 vid 16:13

    Vi var aldrig ute på krogen direkt. Bara för att käka och ta en bira. Det är lugnt, förutom vindmässigt. hahah

    Det finns krogar och diskon men jag vet inget om hur dom är alls.

    /DaNieL

  • ceasar

    Medlem
    27 mars, 2003 vid 20:50

    Ok!!! Jag hade tänkt att bara ta med mig kiten och skita i wakeboarden, har du ngn aning om vad det kostar och hyra en i nå timmar? träffa du nå svenskar där föresten?

    //Johannes

  • melker

    Medlem
    30 mars, 2003 vid 09:58

    Inga Svenskar. Det är mest tyskar på Fuerte. Kolla vad det kostar på reneegli center. Maila och fråga. Dom är effektiva på att svara.

    /DaNieL

  • ceasar

    Medlem
    3 april, 2003 vid 18:28

    Jag skrev ett mail till rene-egli center och dom sa att man måste ha licens för att hyra grejer..”you need liscence 3 to
    rent kite-gear. that means you ve to be able to go upwind.”

    hur får man en sånn licens, kan ju ha missuppfattat allt! menmen ////jh

  • melker

    Medlem
    4 april, 2003 vid 15:02

    Har tyvärr ingen aning vad licens 3 är ? Men skall du bara hyra bräda så borde det väl inte vara nåt problem tycker jag.

    /DaNieL

  • larssa

    Medlem
    7 maj, 2003 vid 08:26

    Jag och två kompisar var nere vid rene-egli center i februari. Kompisarna hyrde både drakar och brädor en dag utan några problem och vi är riktiga nybörjare. Det var ingen som sa något om nån liscence 3. Det enda dom sa var att vi skulle hålla oss i lagunen eftersom det var frånlandsvind.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Fuerteventura-Sotavento-jandia

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.