Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Funderar på att åka till Dalarö i morgon!!

  • Funderar på att åka till Dalarö i morgon!!

    Publicerad av olandersson på 12 november, 2005 vid 21:12

    Stiger upp i vettig tid i morgon och kollar fyren, jag skriver ett inlägg innan jag åker. Det är bara att ringa om nån är sugen på att köra, det blir roligare om vi blir fler.

    /Henke 070 63 63 922

    dr-masse svarade 18 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    13 november, 2005 vid 07:45

    Ah, loopskola! Åker du dit så åker jag dit. Nu.

    Ses vi där?

  • olandersson

    Medlem
    13 november, 2005 vid 08:13

    packar bilen och åker nu.

  • stickan

    Medlem
    13 november, 2005 vid 21:38

    Var det nån som fick segla i huvudstaden? Var på besök och tog en sväng förbi i fituna…inga 10-14 direkt. Fick plana några svängar med 6,2 innan det la ner. Trodde länge att jag skulle bli själv men vid 12 tiden dök team http://www.rock-ice.com upp!?. Skulle man ha åkt lite längre till torö ? var det nån som var där? Var seglar man annars på Dalarö?

    /insjö surfarn

  • militaren

    Medlem
    13 november, 2005 vid 21:54

    Torö bjöd på 6.0 0ch 78L från 1330, för att sedan sluta med 6.0 och 116L vid 1500. en helt ok dag men inga vidare ramper i kärringviken.

    // Micke

  • stickan

    Medlem
    13 november, 2005 vid 21:57

    Så dummt…
    Jag satt och funderade och fundrade…sen tänkte jag att jag stannar…ännu ett dummt beslut… men men så kan det vara…

    Mvh Stefan

  • koa

    Medlem
    14 november, 2005 vid 06:10

    Torö kommer nog funka idag smile.gif

  • enskedetomas

    Medlem
    14 november, 2005 vid 06:49

    vi åker nog till torö idag vid 13.00, shocked.gif jobbet får vänta. Släppar med mig big jeppe

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 november, 2005 vid 08:08

    Torö funkade OK igår.
    Små vågor på stenstranden dock.
    Körde 4.7 och 78 liters bräda fram till kl 14.
    on cross on kanske man kan kalla vinkeln på udden…
    Soligt glassigt och roligt.

    /Bosso

  • rasmus_w

    Medlem
    14 november, 2005 vid 08:18

    Aj. Nu inser jag att det var igår ni skulle till Dalarö. Kommer nån åka dit idag? Jag funderar på att ta en titt. Det är så långt till Torö, och så hade jag ändå mest tänkt nöta duckjibes i käringviken.

    Kommer 4.5 räcka förresten, eller kommer man sitta på land och vara rädd och andfådd mest hela tiden?

  • dr-masse

    Medlem
    14 november, 2005 vid 08:23

    På Dalarö kör man i Askfatshamnen. Det var helt OK igår, även om vissa blekingar frös mer än andra… 🙂

    Själv körde jag 5.7 hela tiden. Bra tryck på slutet, kunde kört 5.0. Hade kul som fasen, men framåtloopen – det får bli nästa år. Vattenstartar ur i stort sett alla, men landar – icke.

    Kändes rejält som säsongsavslutning för min del, hoppas de som kan får en grym dag idag!!

  • rasmus_w

    Medlem
    14 november, 2005 vid 08:31

    Frysa? Det är sånt folk utan cwm gör va?

    Man behöver ju inte ens ha dem på sig för att de ska hjälpa, i lördags hade jag dem i väskan och attans vad varmt och skönt det var om hela kroppen. smile.gif

  • dr-masse

    Medlem
    14 november, 2005 vid 08:38

    He, he. Jag har inga CWM. Frös inte. I och för sig såg jag när en kompis tog fram sina CWM, kanske var det därför jag var så varm trots allt? (eller det faktum att jag hade tagit på mig allt jag hade i form av underställ och våtdräktsmaterial). Körde faktiskt utan huva i stort sett hela tiden.

  • rasmus_w

    Medlem
    14 november, 2005 vid 08:59

    Hmm… Vid närmare eftertanke. Hurpass jämn är vinden i Dalarö? Vinden ser ju absolut ut att gå mer över land i Dalarö jämfört med Torö. Blir det nån skillnad i byighet? Det är så trist att behöva simma i vindhålen.

  • dr-masse

    Medlem
    14 november, 2005 vid 09:36

    Om vinkeln är rätt (SV – VSV) så tycker i alla fall jag att vinden ofta är förvånansvärt jämn och fin i Dalarö med tanke på den ganska korta sträcka som vinden har. Tror att det liksom pressas ihop lite extra in i viken där båtklubben och schweizerbadet ligger.

    Sedan hör det ju till vindens natur att riktigt stabilt blir det i stort sett aldrig.

  • rlj

    Medlem
    14 november, 2005 vid 14:04

    Jag har aldrig kört i Dalarö, är det bra? Hur är vattnet där? vågor, chop eller?? Var själv och studsade runt i Björvik med 5,3 i Lör em.

    /RLJ

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Funderar på att åka till Dalarö i morgon!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.