Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Funkade Fituna igår (söndag)?

  • Funkade Fituna igår (söndag)?

    Publicerad av pete på 15 september, 2003 vid 12:43

    Funkade Fituna igår (söndag) eller Torö? Var ju rätt mycket väst. Var själv på Gålö/Oxnö ett par timmar; blåste hyfsat (6.7) men vi var bara 2 tappra surfare där!

    anonym-anvandare svarade 20 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • getwet

    Medlem
    15 september, 2003 vid 12:52

    Fituna fungerade tydligen en period på fm fram till ca kl 13.00 då jag kom……..sen sket det sig! För mycket V som förstörde allt det roliga.

  • dude

    Medlem
    15 september, 2003 vid 13:16

    Det var bra 6.2segling på förmiddan. Sen avtog det, vred över till västligt och erstavikssyndrom, dvs någon bra by och sedan ingenting igen och igen. Uttröttande men det blev ju bra vinkel att göra ett och annat hopp när det vred över… jag vi stockholmare är inte så bortskämda inte!

  • feg

    Medlem
    15 september, 2003 vid 13:23

    Du skulle ha åkt till Björkvik.
    Körde 6.3 och 120 liter freeride ca en timma för att sedan testa 6.3 och 90 liter vågbräda några överriggade repor. Efter detta riggade jag 5.3 till vågisen vilket var helt rätt!
    Vid 17.00 kom vridet och vinden dog inne vid land.

    Allt som allt en väldigt lyckad dag!

    /feg

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 september, 2003 vid 14:11

    Ny på det här men jag körde min bästa surfdag mellan 13 och 17 i Rangsta med 7.0. Kanske överrigad men har bara ett segel. frown.gif

  • maca

    Medlem
    15 september, 2003 vid 14:26

    Åkte efter en surfkompis uppmaning upp till Uppsala för att surfa igår. Han lockade med 5.0-5.5 segling, vilket lät bra mycket bättre än vad Görveln tycktes erbjuda utanför mitt balkongfönster. Tala om att jag blev förvånad när jag kom till Uppsala…det blåste så in i h-vete mycket mer där än i Sthlm. Det blev en heldag med full push i 5.6:an.

    Jag är glad att jag körde de 12-14 milen t o r Uppsala igår!

    /André

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 september, 2003 vid 18:55

    Även Sigtuna utanför Sthlm bjöd på magisk surfing igår, körde 6,6 i en halvtimme för att sen bli överriggad, bytte ner till 5,7 med 107 liter och körde sen med tokdrag i 3,5 timme, helt slut idag, kan ha varit en av årets absolut bästa dagar, lyckades också få till några sköna masthöga hopp på de små chop vi får i siggis,

    Ser ut som helgen kan bli riktigt bra också, har därför tagit ledigt på fredag! Tjohooo

    Freddelissmo

  • jojosurf

    Medlem
    15 september, 2003 vid 18:58

    Lite nyfiken. var i uppsala surfade ni?. Mac A?

    /Jojo

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 september, 2003 vid 21:57

    Att man va så jävla dum att man åkte till Fituna……..kräääääääääääääääääääääääääääääääääk

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Funkade Fituna igår (söndag)?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.