Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Funkar det att åka själv till exv Egypten?

  • Funkar det att åka själv till exv Egypten?

    Publicerad av elkrillo på 16 januari, 2010 vid 09:22

    Tänkte åka v6 och några veckor framåt, blir det för ensamt och tråkigt? Ngn som har erfarenhet? Ngt annat ställe man skall välja istället? Dött i Egypten?

    Mvh:) /K

    walle-2 svarade 14 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • mahi

    Medlem
    16 januari, 2010 vid 16:50

    Åk inte till Egypten den tiden iaf inte för att surfa. Var i Dahab vid den tiden förra året, fullständig punka.

  • elkrillo

    Medlem
    17 januari, 2010 vid 07:57

    ok.. vart skall man åka istället? Enl vindstatistik jag sett så skall det vara ok nu, eller har jag fel? MVH

  • fastforward

    Medlem
    17 januari, 2010 vid 12:17
    elkrillo;595312 wrote:
    ok.. vart skall man åka istället? Enl vindstatistik jag sett så skall det vara ok nu, eller har jag fel? MVH

    Vilken statistik då? Jag kollade statistik på windfinder och windguru nu i veckan och det såg ju riktigt taskigt ut, max en surfdag i veckan. Maj och framåt verkar vara det som gäller.

  • chris

    Medlem
    17 januari, 2010 vid 13:54

    Om du går in på Club Mistral så finns vindstatistik från flera år tillbaka.
    Feb förra året hade endast 6 dagar vind 7m/s eller mer. Har du flera veckor så åk
    till El Yaque. Där får du surfa och det blir inte ensamt.

  • elkrillo

    Medlem
    17 januari, 2010 vid 22:23

    gött me lite svar! hittade “the ulimate travel guide” här på forumet, 70-80% av dagarna med beufort över 4 enl den. el yaque; kanske blir det istället då, tacksam för fler förslag och tips!! mvh /K

  • walle-2

    Medlem
    14 februari, 2010 vid 16:33
    elkrillo;595312 wrote:
    ok.. vart skall man åka istället? Enl vindstatistik jag sett så skall det vara ok nu, eller har jag fel? MVH

    Är på väg tlli Marsa alam Egypten hyfsad vindstatistik på Mistral centret

    Vindfattiga dagar tänker jag prova på Kitesurfing.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Funkar det att åka själv till exv Egypten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.