Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Funkar Varberg imorgon?
-
Funkar Varberg imorgon?
Publicerad av el_duderino på 24 augusti, 2005 vid 11:15Funderar på att ta en trip från Lund och uppåt imorgon men jag har inte riktigt koll på vilka vindriktningar som funkar osv…
Can somebody please fill me in!mbkpeter svarade 19 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Rak syd funkar väl i läjet, inte episkt, men hygglig vinkel iaf..
-
så det är alltså inte garanterad höjdare att köra upp imorgon om det är för mycket syd?
-
träslövläge e iallafall bättre än apelviken på syd/sydväst
skillnaden kan va rätt stor typ 5,7-6.0 segling i apelbapel mot 5.0-4.5 segling i läjet på sydväst. -
Mja, det lär ju inte vara episkt, så länge det inte vrider mot mer os än rak syd så blir det ok..
Det som producerar bra vågor med ok vinkel e ju ssv, rak syd innebär ju bättre vinkel men det blir byigt i södra delen.. Jag drar dit imorgon, men jag har ju bara 15 mil.. -
nu kommer det väll bli galet liv här igen men apel är grymm grymm grmm grmm gryyyyyyyymmt på syd sydväst tycker iaf jag då får du go vinkel , kanske inte optimalt för vågridning men får grymm hoppvinkel, plus gaaalna vågor i norra delen en bit ut, spec. nu när det ser ut att det ska ligga runt 12 på lördagen.. 😛
förhoppningsvis komme rjag vara nere i helgen å rocka jääärnet i apel.
-
blir det syd och mycket syd, dvs kanske 14/15 ms så stanna hemma och kör kämpingebukten öster om kanalen. Har haft en episk dag där en gång i september för ganska många år sen. Vågorna började bryta ute vid piren och rullade sen fint in i mitten av bukten. Inte speciellt svårseglat men stora vågor.
-
Ser fram emot att segla med alla galna svenskar igen efter hysteriska erfarenheter fran Hood River i Sommar.
Lejet it is… -
Även om inte Olofsbo är kännt för vågor är det klockren på syd imorgon, även om vinden vrider mot ost. Ligger ca 3 mil söder om varberg.
Logga in för att svara.