Senaste nytt Forums Vågsurfing gå surfing kurs?

  • gå surfing kurs?

    Publicerad av mattijas på 15 december, 2005 vid 16:57

    Jag skall ner till australien till våren och är valdigt sugen på o prova vågsurfing. Frågan e om det lönar sig o lägga pengar på kurs eller att jag lär mig själv? jag har sedan tidigare en heldel brädvana blandannat så kitesurfar jag, och är en väl erfaren lös-snö-snowbaordåkare. (plus en del wakeboardåkning och vindsurfing). någon som vet vad det kostar o hyra vågbräda ungefär?

    larssa svarade 18 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • stoney77

    Medlem
    15 december, 2005 vid 17:44

    Det är nog egentligen ingen dum idé att gå en endags/tvådagskurs där du får lära dig lite basicsaker som hur man paddlar, hoppar upp, står på brädan osv. Sedan går du och hyr en stor och fin bräda och nöter på på egen hand, satsa på minst en 7’4″ (absolut minst).

  • wawesucker

    Medlem
    16 december, 2005 vid 19:42

    jag tycker helt klart man ska gå kurs.inte bara för att man snabbare får grepp om själva:paddla,resa sig o svänga.utan oxå var man sitter bäst i line up hur man ser ytströmmar mm som är mkt viktig info om man är ny i gamet.
    hare soft i OZ o åk inte till surfers paradise för surfens skull….lova det!

  • larssa

    Medlem
    17 december, 2005 vid 12:58

    Jag försökte “själv” vågsurfa i Aus för 9år sen, men det gick väl sisådär. Sedan var jag i Cornwall där jag fick instruktion om hur/när/var man skulle ta vågorna och komma upp och då gick det fan så mycket enklare.

    Jag kommer inte ihåg vad det kostade att hyra och gå kurs, men det var inte så dyrt iaf. Skall du va där 3år så köp en bräda.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing gå surfing kurs?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.