Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gaastra Manic 4,2?

  • Gaastra Manic 4,2?

    Publicerad av anonym-anvandare på 16 november, 2004 vid 17:15

    Nån som testat 4,2 på en 400mast, rekomenderad är ju 370??
    det är alltså 2004 jag är intreserad (hur mycket ligger en gasstra ignation 100rdm mast på)??

    dannew svarade 18 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • jacob-holmqvist

    Medlem
    16 november, 2004 vid 22:01

    Jag kör mitt Manic 4.2 -04 på en Ignition 100 RDM, 400 cm. Så vitt jag kan bedöma fungerar det utmärkt, känslan är möjligen lite styvare än 4.7 och 5.3. Mastfickan är 392, men med US-mastfotssystem blir det ytterligare några centimeter.
    Masten ligger på 1.5 kg.
    Jacob

  • claestronnberg

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 06:15

    Hej
    Jag har erfarenhet av att segla på manic 05 4.2 med både 370 + 400 powerex prepeg rdm mast 95% karbon. Det är en stor skillnad i känslan på 370 och 400 som känns stum medan 370 verkligen tar fram ett helt annat segel med bättre flex mjukhet mm ett kanon segel. Rekommendera stark att använda en 370 mast
    claes

  • dannew

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 11:37

    Tjenare!
    Jag håller med. Kör helst inte med för styv mast. Har inga längre erfarenheter men Gaastra seglen verkar trivas bättre med för mjuk mast än för hård. Med för hård upplever jag den styva, dålig buk=dåligt drag. Inget kul helt enkelt. Och som de säger i Måcken “Klart att grabben skall ha en 370!”

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gaastra Manic 4,2?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.